جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نقش بانوان

حوزه/ روستا با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از نمونه های پایدار در زندگی است، گفت: متاسفانه برخی با فرهنگ غلط غربی دچار خود باختگی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، طاهره روستا در نشست مشترک اساتید حوزه های علمیه اهل سنت و شیعه خراسان جنوبی، در مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند اظهارداشت: بعد از دین مسیحیت، جمعیت مسلمین در سطح جهان ۲۱ درصد است و استکبار جهانی با به راه انداختن گروه های تکفیری و داعش اسلام هراسی را به راه انداخته است.

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارکرد: این بیانیه ۴۰سالگی و بلوغ انقلاب است، که محوری ترین آن تمدن سازی اسلامی است.

وی، مهمترین نقش در بیانیه گام دوم انقلاب را مربوط به جوانان دانست و بیان داشت: پرورش انسان به وسیله بانوان انجام می شود و آنها در تولید فکر سهیم هستند.

دربیانیه گام دوم انقلاب نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است

روستا، سطر سطر بیانیه گام دوم انقلاب را مهم و متوجه همه افراد جامعه دانست و گفت: گاهی نقش بانوان در جامعه بسیار مهمتر از نقش مردان است، لذا این بانوان هستند که تربیت نسل های جامعه را بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند تاکید کرد: ۳۶ میلیون جمعیت ایران زیر ۴۰ سال هستند و از این تعداد ۱۶ میلیون تحصیلات عالیه دارند، لذا آنها هستند که باید برای ۴۰ سال دوم انقلاب کارهای خوب و شایسته ای انجام دهند.

نقش موثر بانوان در ۴۰ سالگی اول انقلاب بسیار مهم است

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) بر حضور بانوان در عرصه های انقلاب اسلامی، گفت: ایشان در گام اول انقلاب نقش محوری به بانوان داده اند و آنها همراه با مردان در مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... حضور موثری داشته اند.

روستا یادآورشد: امام خمینی(ره) حضور زن در اجتماع را با دو اولویت مهم حفظ عفاف و حجاب و تشکیل و تحکیم خانواده مهم دانسته اند؛ زن مسلمان با الگوی گیری از دین با حفظ عفاف و حجاب در جامعه حضور دارد.

وی ادامه داد: نقاط قوت و ضعف زنان جامعه ما زیاد است، اما دشمن با فرهنگ غلط غربی توانسته الگوی غربی را در جامعه گسترش دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از نمونه های پایدار در زندگی است، افزود: متاسفانه برخی با فرهنگ غلط غربی دچار خود باختگی شده اند.

روستا اظهار کرد: برای تغییر سبک زندگی اسلامی ابتدا دشمن به دنبال تغییر تفکر افراد را نشانه گرفت و سپس به صورت ناخود آگاه سبک زندگی افراد نیز دچار تغییرشد.

انتهای خبر/ ۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha