جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کدخدایی

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان از افتتاح سامانه آزمایشی نظارت بر انتخابات (سنا) در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر که از محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات انجام شد، درباره وضعیت نظارت در این دور از انتخابات گفت: انتخابات مرحله دوم از صبح امروز در ۸ استان آغاز شده است. مرحله دوم معمولا با یک فاصله نزدیک با انتخابات مرحله اول برگزار می‌شود که این بار به دلیل شرایط کرونایی عقب افتاد و با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی در این زمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه وظیفه ما است، نظارت بر رورند انتخابات است که خوشبختانه به خوبی در حال انجام است و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و در استان‌ها مشغول این کار هستند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در این مرحله از انتخابات سامانه آزمایشی نظارت بر انتخابات (سنا) که آنلاین است را افتتاح کردیم، تصریح کرد: این سامانه نحوه برگزاری انتخابات را رصد می‌کند و ما گزارشات را به صورت آنلاین از ناظران‌مان از سر صندوق‌ها دریافت می‌کنیم.

کدخدایی ادامه داد: گزارشاتی که دوستان و همکاران ما در ستاد دریافت می‌کنند قطعا به آن‌ها رسیدکی می‌شود، اگر خدای نکرده تخلفی مشاهده شود از مردم خوبامان و کلیه کسانی که در جریان هستند انتظار داریم که گزارش تخلفات را به دفاتر ما و هیئت‌های نظارت و یا به ستاد مرکزی ارسال کنند که قطعا رسیدگی می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: حدود ۲۴ گروه بازرس ویژه از تهران به این ۸ استان اعزام کردیم که در کنار سایر ناظرین ما بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha