جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 918750
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
تبریز

حوزه / مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز با حضور ۶۰ تن از طلاب و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز با حضور ۶۰ تن از طلاب جدید الورود، با رعایت پروتکل های بهداشتی و سخنرانی حجت الاسلام مجتبی نظری برگزار شد.

حجت الاسلام  نظری در این مراسم گفت: هدف آفرینش تکامل انسان است و در آن، جنسیت مطرح نیست؛ هم مرد و هم زن می توانند مراحل را طی کنند و انسان با تلاش و نزدیکی به خداوند می تواند ، تمام مراحل تکاملی را طی کند.

وی ادامه داد: فلسفه بعثت انبیاء و ظهور امام زمان(عج)، تکمیل عقل بشری است و در دوره غیبت، حوزه های علمیه ماموریت هدایت بشر و تبیین دین را به عهده دارند و کسانی که لیاقت این ماموریت را دارند که مجهز به سلاح صبر و بصیرت باشند. علی (ع) در این مورد می فرماید :" اَلا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر ".

استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: برای قدم برداشتن در مسیر طلبگی، اولین حرکت احترام ویژه و خاص به پدر و مادر است و این رمز موفقیت طلاب است.

در پایان مراسم ، بسته فرهنگی "کتاب شعائر فاطمی، کتاب ندای فاطمی، خطبه حضرت زهرا (س)،  ویژه نامه آغاز سال تحصیلی، کتابچه احکام حجاب و عفاف، دو بروشور با عناوین آداب راه و معرفی حوزه صادقیه، آیین نامه انضباطی و تقویم سال ۱۳۹۹" در اختیار طلاب قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha