سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آغازسال تحصیلی  جدیدمدارس علمیه خواهران وبرادران کاشان و آران وبیدگل

حوزه / نماینده ولی فقیه درکاشان به جایگاه و نقش زنان در اندیشه امام راحل اشاره کرد و گفت: امام راحل زنانی را که از فعالیت های اسلامی، سیاسی، علمی و اجتماعی محروم بودند، به متن جامعه کشاند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درکاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران و برادران کاشان  و آران و بیدگل، در حرم محمد هلال بن علی (ع)، تشکیل حوزه خواهران را مرهون اندیشه و تفکر امام راحل دانست و گفت: امام  راحل زنانی را که از فعالیت های اسلامی، سیاسی، علمی و اجتماعی محروم بودند، به متن جامعه کشاند.

وی  با بیان اینکه امام فضائل اجتماعی را برای جامعه به وجود آوردند، ادامه داد: هر کجا فعالیت علمی، سیاسی ، فرهنگی، معنوی و اقتصادی سالم  زنان  را در کنار مردان می بینیم، ریشه در اندیشه امام راحل دارد.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه امام راحل ادامه دهنده راه پیامبراکرم(ص) و اهل بیت (ع) بود، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی با اندیشه امام راحل و تفکربالنده رهبری، زنان جایگاه ویژه ای در جامعه پیدا کرده اند و می توانند در عرصه های مختلف فعالیت کنند.

وی، در ادامه به نقش حضرت زینب (س) در انتقال فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر حضرت زینب (س ) نبود مردم کوفه و شام از جریان شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و خیانت و ظلم یزدیدیان با خبر نمی شدند.

 امام جمعه کاشان، به شجاعت حضرت زینب (س) در تشر زدن به عبیدالله بن زیاد اشاره کرد و ادامه داد: اگر حضرت زینب (س) یزیدیان را رسوا نمی کرد، نهضت کربلا باقی نمی ماند.

 وی در پایان با قدردانی از حاجیه خانم  یثربی، مدیر مدرسه علمیه و مرکز تخصصی خواهران  مکتب کوثر کاشان گفت: این بانوی گرامی فرزند آیت الله حاج سیدمهدی یثربی (ره)، نمادی از زنان مومنه و پیشکسوت مدارس علمیه خواهران منطقه کاشان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha