پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد فیلادفیای شمالی میزبان مراسم اهدای خون

حوزه/ مسجد فیلادفیای شمالی امسال نیز مانند ۱۰ سال گذشته میزبان برگزاری ابتکار اهدای خون با عنوان «مسلمانان برای زندگی» است که از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از whyy، جامعه اسلامی فیلادلفیای شمالی در آمریکا امروز یکشنبه (۱۳ سپتامبر) میزبان مراسم اهدای خون هستند، که به مناسبت سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ برگزار می‌شود.

جنبش اهدای خون در سرتاسر آمریکا از جمله مسجد فیلادلفیا با عنوان «مسلمانان برای زندگی» از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و در ده سال گذشته مساجد در حدود ۲۰۰ شهر مختلف ایالات متحده نزدیک به ۶۵ هزار واحد خون جمع آوری کرده‌اند.

رفیق فرند سخنگوی مسجد فیلادلفیا در این باره گفت: ما به این ابتکار عمل بسیار متعهد هستیم و آن را در طول سال ادامه می‌دهیم. این ابتکار عمل اولین بار چند سال پیش در نیویورک آغاز شد و از آنجا به شهرهای دیگر رسید.

مسجد فیلادلفیا که صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد در سال ۱۹۲۰ راه اندازی شده است. این مسجد ابتدا در یک ساختمان قدیمی واقع شده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸ به یک ساختمان جدید ۸ میلیون دلاری در گلنوود فیلادفیا مهاجرت کرده و هم اکنون ۵۰۰ نمازگزار دارد.

به گفته برگزار کنندگان، به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تعداد رویدادهای اهدای خون امسال بسیار کاهش یافته و فقط دو مراسم بین ساعت ۱۰-۳ بعداز ظهر برگزار می‌شوند و برای شرکت در آن‌ها نیز باید پیشاپیش ثبت نام آنلاین انجام بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha