شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تاریخ شفاهی جامعه اسلامی  در وبسایت «مسلمانان در بروکلین»

حوزه/ انجمن تاریخی بروکلین وبسایت جدیدی با عنوان «مسلمانان در بروکلین» را راه اندازی کرده و روایت زندگی مسلمانان از اسلام هراسی و تبعیض گرفته تا چگونگی بزرگ شدن را در آمریکا توصیف می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از brooklynpaper، وبسایت جدیدی به منظور انتشار تاریخ شفاهی زندگی مسلمانان در بروکلین در ایالات متحده راه اندازی شده است. این وبسایت با عنوان «مسلمانان در بروکلین» متعلق به انجمن تاریخی بروکلین می‌باشد و ده‌ها روایت از تاریخ شفاهی زندگی مسلمانان را منتشر ساخته است و به گفته ظهیر علی، هماهنگ کننده پروژه، همه می‌توانند با ورود به این سایت، به روایات نقل قول شده از مسلمانان دسترسی داشته باشند.

ظهیر علی مورخ شفاهی سابق انجمن تاریخی و هماهنگ کننده این پروژه می‌گوید: تاریخچه‌های شفاهی دسترسی بیشتری را برای کسانی فراهم می‌سازند که اغلب به حاشیه رانده می‌شوند یا کسی صدای آنان را نمی‌شوند و همین می‌تواند توامندکننده باشد به صورت جمعی نقش دگرگون کننده داشته باشد.

وی افزود: به اشتراک گذاشتن تجربیات، و گوش دادن به آن‌ها یک چارچوب مرجع مشترک برای ارتباطات بین فرهنگی و بین نسلی ایجاد می کند.

گفته می‌شود این سایت که در تاریخ ۹ سپتامبر راه اندازی شد ، نتیجه نهایی پروژه سه ساله «مسلمانان در تاریخ» انجمن است که بیش از ۵۰ نوار ضبط شده از خاطرات مسلمانان بروکلین را در طول یک سال جمع آوری کرده و  راویان متنوعی که سنین آنها از ۲۴ تا ۷۴ سال است ، در گفتگوهایی که بین ۹۰ دقیقه تا دو ساعت به طول انجامید ، در مورد زندگی خود در بروکلین صحبت کردند.

دبورا شوارتز رئیس انجمن تاریخی بروکلین گفت: با صوت‌های ضبط شده را به قسمت‌های هفت دقیقه‌ای تقسیم و به صورت موضوعی سازمان‌دهی کرده‌ایم. تا معلمان ، دانش آموزان و ساکنان سراسر بروکلین دسترسی بهتر و آسان‌تری به آن‌ها داشته باشند.

 وی گفت: بیش از ۶۰ کلیپ به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: «بزرگ شدن و جا افتادن مسلمانان در جوامع غربی» ، که به دوران کودکی راویان تمرکز دارد و «گوش دادن به صدای شهر» ، که به تعلق خاطر و حوادث اسلام هراسی مربوط می‌شود. هر دو دسته شامل داستان زندگی مسلمانا، روابط، تجارت، تجربیات و تبعیض‌های روبرو شده پس از ۱۱ سپتامبر هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha