چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پروژه ساخت نخستین مسجد کوئین تاون آغاز شد

حوزه/ مسلمانان ساکن شهر کوئین تاون در نیوزیلند می‌گویند که در فاصله زیادی از این شهر هیچ مسجدی وجود ندارد و آن‌ها قصد ساختن یک مرکز فرهنگی اسلامی برای مسلمانان و غیرمسلمانان را دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از archdaily، یک گروه محلی از مسلمانان در کوئین تاون در نیوزیلند، به منظور ساخت یک مرکز فرهنگی-اسلامی جدید برای جامعه مسلمانان محلی دست به کار شده‌اند.

به گفته ساکنان شهر کوئین تاون در این شهر هیچ مسجدی وجود ندارد و بسیاری از مسلمانان مجبورند در مکان‌های اجاره‌ای با دسترسی و زمان محدود در فعالیت‌های مذهبی شرکت داشته باشند.

به گفته آن‌ها هدف این پروژه ایجاد یک مرکز اجتماعی است که نه تنها جامعه مسلمانان بلکه به طور کلی جامعه کوئین تاون را نیز خدمات رسانی کند. آن‌ها می‌خواهند یک مرکز مدرن ایجاد کنند که سازگان با محطی زیست باشد و درآمدهای خود را نیز داشته باشد و کلاس‌های درسی، خوابگاه ، سالن غذاخوری و مراکز تجمع جوانان را در اختیار عموم مردم قرار دهد و در عین حال بتواند هزینه‌های خود را نیز از طریق این مراکز تامین کند.

به گفته بنیانگذاران پروژه، در حالی که هدف ابتدایی راه اندازی یک مسجد بوده، آن‌ها به دنبال ایجاد فضایی برای استفاده تمامی اعضای جامعه هستند و یک طرح مدرن و جذاب با فضای باز و پنجره‌های بزرگ رو به مناظر طبیعی و کوه‌های زیبای شهر مدنظر دارند، که در عین ظرافیت و مدرنیته، از معماری زیبا و طراحی سنتی اسلامی نیز برخوردار باشد.

مجریان طرح ابراز امیدواری کردند که این مرکز اجتماعی به یک مکان نمادین برای کوئین تاون تبدیل شده و سخنرانی‌ها و رویدادهای مذهبی مختلف و حتی بین المللی در آنجا برگزار گردد.

این مسجد قرار است شامل تسهیلات چند منظوره متناسب با نیاز مسلمانان و همچنین برای غیر مسلمانان از جمله، اتاقهای فعالیتهای مشترک (کلاس‌های آموزشی ، مرکز جوانان ، عبادتگاه؛ مسجدی با تفکیک مردانه-زنانه ، سالن ورزشی ، مرکز اجتماعات، دستشویی و وضوخانه، مهد کودک؛ خوابگاه و اقامتگاه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha