جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تفسیر قرآن-آیت الله فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان دنیا را خانه امتحان و آزمایش انسان عنوان کرد و گفت: از جمله سنت های خدا در دنیای مادی این است که همیشه از انسان ها امتحان می گیرد و زمان و مکان آن معلوم نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی، در جلسه تفسیر آیه ۲۴ سوره حدید قرآن اظهار کرد: این آیه در مقام بیان آن است که انسان های متکبر فخرفروش چه کسانی هستند.

وی، انسان های متکبر فخرفروش را دارای دو ویژگی عنوان کرد و افزود: بخل، نخستین ویژگی انسان های متکبر فخرفروش محسوب می شود و از صفت های بسیار خطرناک است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه صفت بخل انسان بخیل را آزار روحی می دهد، تصریح کرد: صفت بخل حتی از سرطان بدتر است و انسان بخیل از دنیا لذتی نمی برد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به فرمایش امیر مومنان علی(ع) در خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه مبنی براینکه مردم، خدا در حالی از شما یاری خواسته که لشکرهای آسمان و زمین در اختیار اوست، اشاره کرد و گفت: خدا حکیم و نیرومند است و می خواهد انسان را امتحان کند ضمن اینکه اختیار را به دست انسان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دنیا خانه امتحان و آزمایش انسان است، بیان کرد: از جمله سنت های خدا در دنیای مادی این است که همیشه از انسان ها امتحان می گیرد و زمان و مکان امتحان ها معلوم نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، زمان بعضی امتحان ها مانند نماز و حج را برای انسان مشخص دانست و خاطرنشان کرد: جهاد تنها مقابله با دشمن در میدان جنگ نیست بلکه تمام زندگی انسان جهاد است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی، ویژگی دوم انسان متکبر فخرفروش را کتمان نعمت های الهی ذکر کرد و یادآور شد: امام صادق(ع) می فرماید ظاهر کردن نعمت محبوب تر است نزد خداوند تا پنهان کردن آن بنابراین همه انسان ها موظفند نعمت های خدا را اظهار و بیان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha