سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محرومیت دختر نوجوان از مسابقات والیبال به خاطر حجاب در تنسی

حوزه/ مسئولین مدرسه ای در ایالت تنسی آمریکا از فدراسیون ملی انجمن‌های دبیرستان های دولتی خواستار تغییر قانون یونیفرم شدند، این درحالی است که اخیرا یکی از ورزشکاران نوجوان آن ها به دلیل مسلمان بودن و داشتن حجاب از شرکت در مسابقات محروم ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tennessean، پس از اینکه یک دختر مسلمان به خاطر داشتن حجاب اسلامی از شرکت در مسابقات والیبال در مدرسه‌ای در نشویل، واقع در ایالت تنسی آمریکا محروم مانده و این بی‌عدالتی واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، هم اکنون مقامات این آموزشگاه در پی تغییر قوانین مربوط به حجاب در سطح استانی هستند.

مسئولین کالج والور از فدراسیون ملی انجمن‌های دبیرستان های دولتی خواستار تغییر قانون یونیفرم شدند، این درحالی است که اخیرا یکی از دانش پژوهان به دلیل مسلمان بودن و داشتن حجاب از شرکت در مسابقات محروم ماند.

کامرون هیل ، مدیر ورزشی مدرسه در نشویل ، بیانیه ای را در حساب اینستاگرام دو و میدانی این مدرسه منتشر کرد مبنی بر اینکه عضو تیم والیبال تازه وارد روز سه شنبه از بازی محروم ماند زیرا داور طبق آیین‌نامه‌ها به حجاب او گیر داد. این مدرسه روز چهارشنبه ایمیلی ارسال کرده و خواستار اجازه داشتن حجاب برای ورزشکاران مسلمان به دلیل اعتقادات مذهبی شد.

مسئولین مدرسه با وجود اینکه مجوز را گرفتند اما اصل نیاز داشتن به یک مجوز برای دختران مسلمان در شرکت در رقابت‌ها را «اقدام ناکافی» و «ستمگرانه» توصیف کرده و رسما اعلام کردند در صورتی که یکی از ورزشکاران آن‌ها در آینده از رقابت‌ها جا بماند، تمامی اعضای تیم نیز به نشانه اعتراض در مسابقات شرکت نخواهند کرد.  

سابینا محی‌الدین ، ​​مدیر اجرایی شورای مشورتی مسلمانان آمریکایی در تنسی نیز بیانیه ای در این خصوص منتشر کرده و افزود: چرا دختران مسلمان، که حقوق به حق آنان شرکت در مسابقات است باید یک مانع پیش رو داشته باشند و  از قانون برای تحقیر یک دانش آموز ۱۴ ساله در مقابل همسالانش استفاده شود؟ موانع مذهبی در ورزش نباید در این عصر وجود داشته باشد. این قاعده شبیه این است که به دختران مسلمان بگویید برای مسلمان بودن به اجازه احتیاج دارند.  

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha