پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، دفاع مقدس را یک مدرسه تربیتی عنوان نموده و بیان کرد: الان هم اگر بخواهیم مانند هشت سال دفاع مقدس در مقابل جهان استکبار پیروز شویم راه و رسم ما باید همان راه و رسم رزمندگان دفاع مقدس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار فرماندهان نظامی استان بوشهر، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: به واقع می‌توان گفت که دفاع هشت ساله ایران اسلامی در مقابل تهاجم گسترده جهان استکبار به دست رژیم بعث، والاترین نشان اقتدار و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در همان آغاز مورد هجوم جهان استکبار قرار گرفت، افزود: یک جبهه بسیار پر قدرت جهانی در مقابل یک انقلاب نو پیدا و جوان قرار گرفت، اما این انقلاب با هدایت های امام راحل عظیم الشأن و حضور میدانی مقام معظم رهبری و شجاعت نیروهای مسلح، سپاه، بسیج و عموم مردم یک حماسه ای رقم زد که در تاریخ جهان و تاریخ معاصر به عنوان یک معجزه تلقی می شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: ایمان به خدا، دارا بودن روحیه جهاد و ایثار، وحدت و همدلی تمام مردم حول محور ولایت، خلاقیت، ابتکار و دانش بنیانی و برنامه ریزی نیروهای مسلح، روحیه شهادت طلبی و عشق به اسلام و ایران باعث شد که این حماسه خلق شود و ایران اسلامی در مقابل جهان استکبار بایستد.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس والاترین فراز تاریخ ایران اسلامی است، افزود: مهمترین بخش و شکوه دفاع مقدس، خداگرایی، ایمان، تقوا، مجاهدت، دانش و توانمندی در عرصه های میدانی بود که به‌خوبی توسط نیروهای مسلح، سپاه و بسیج و مردم انجام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، دفاع مقدس را یک مدرسه تربیتی عنوان نموده و بیان کرد: الان هم اگر بخواهیم مانند هشت سال دفاع مقدس در مقابل جهان استکبار پیروز شویم راه و رسم ما باید همان راه و رسم رزمندگان دفاع مقدس باشد.

امام جمعه بوشهر گفت:  نیروهای مسلح، سپاه، بسیج و تمامی نیروهای حافظ نظام و امنیت ما در بهترین شرایطی قرار دارند که در طول تاریخ ایران قرار داشته‌اند و این نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اگر می بینید دشمنان ما سردار سلیمانی را به این شکل و با ترور به شهادت می رسانند، به علت ترس از نیروهای مسلح ماست و اگر می بینید با موشک های نقطه زن پایگاه آنها را هدف قرار می‌دهیم این اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس نه‌تنها تجلیل از یک مقطع از تاریخ گذشته است، بلکه یادآور یک درس بزرگ از گذشته است که راهگشای ما در حال و آینده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و تبلیغی آموزه های دفاع مقدس خیلی برای نسل حال و آینده مهم هستند، اظهار کرد: علاوه بر کمیت ما باید روی کیفیت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس و تاثیر آن بر روی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نیز تمرکز داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: هدف از تمامی این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس مهمتر از تجلیل، تعلیم آموزه‌های شهدا و رزمندگان برای تمامی مردم و مسئولان است. 

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه هفته بزرگداشت دفاع مقدس، هفته آموزش آموزه‌های رزمندگانی مانند شهید سلیمانی است، تأکید کرد: اگر بخواهیم پیروز شویم راه همان راهی است که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس طی نکردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha