پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آزمون مجازی طلاب

حوزه/ سرپرست مرکز فناوری و اطلاعات حوزه از شرکت ۳۰۶۸۹ نفر در ۷۸ آزمون شهریورماه سطوح عالی خبر داد.

جواد خدیوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خصوص برگزاری آزمون‌های آنلاین در حوزه‌های علمیه اظهارکرد: بررسی های ما نشان می داد همزمانی آزمون های آنلاین شهریورماه با انتخاب واحد کل کشور، انتقالات، آموزش مجازی و آغاز سال تحصیلی، فناوری اطلاعات را با چالش جدی مواجه خواهد کرد. لذا تمهیدات ویژه ای از جمله؛ «مشکلات گزارش شده توسط طلاب بررسی شده و اقدامات اصلاحی جهت به حداقل رساندن مشکلات انجام گردید»، «در زیرساخت های شبکه و سرورها تغییراتی ایجاد شد و با طراحی و راه اندازی سیستم توزیع درخواست (لود بالانسر) سرورها را به ۴ برابر افزایش دادیم»، «کُدنویسی سیستم های قدیمی با توجه به ساختارهای جدید، بهینه سازی شد» و به لطف خداوند در آزمون‌های شهریور شاهد قطعی سیستم‌ها نبودیم و در کنار این آزمون‌ها، انتخاب واحد، انتقالات، ورود نمرات و سایر امور صورت پذیرفت.

خدیوی بیان کرد: در آزمون های تیر و مردادماه برخی طلاب، مشکلاتی را گزارش کردند که تمام خطاهای گزارش شده به دقت مورد بررسی قرار گرفت، برای نمونه برخی طلاب اظهارداشتند متن سوال را به صورت به هم ریخته دریافت می‌کردند که وقتی این موضوع رصد شد متوجه شدیم در برخی مرورگرها مترجم خودکار گوگل فعال شده و متن‌های غیرفارسی را به فارسی ترجمه می کند به جهت وجود متون عربی در سوالات، گوگل زبان صفحه را عربی تشخیص داده و پس از ترجمه آن به فارسی، متن نامربوطی را نمایش می داد. هرچند این مشکل برای تعداد بسیار کمی از طلاب پیش آمده بود لیکن با ترفندهای برنامه نویسی تلاش شد گوگل آن را ترجمه نکند و به همان صورت قرار بگیرد، یکی دیگر از موضوعات نیز پریدن برخی از سوالات بود، زیرا کاربر در چند پنجره و دستگاه فعال بوده است و سامانه به طور اتوماتیک به سوال بعدی می‌رود، برای اینکه این اتفاق نیفتد رفتن به سوال بعدی به صورت اتوماتیک برداشته شد.

سرپرست مرکز فناوری و اطلاعات حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در آزمون های شهریور فقط یک مورد خطا گزارش شد. تعداد بسیار کمی از طلاب گزارش دادند که در یک یا چند سوال، گزینه ها غیرفعال شده است. بررسی پاسخ های خالی نشان داد این مشکل فقط برای دو و هفت دهم درصد (۲.۷ درصد) ایجاد شده است لیکن جهت اینکه حقی از این افراد ضایع نشود، این موارد در تصحیح آزمون درنظر گرفته شد و بارم این سوالات بین سایر سوالات تقسیم گردید.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدمجید IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    سلام و خدا قوت امتحانات شهریورماه خوب بود و مشکلی نداشتم، اینترنت رایگان چی شد؟
  • علیزاده IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام برگزاری امتحانات خوب بود، نمرات چرا دیر اعلام میشه؟ مگه سیستم اتوماتیک تصحیح نمیکنه؟ انتخاب. واحدها گیر ورود نمره س