سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
گزارش جدید: ممنوعیت برقع در هلند اسلام هراسی را به شدت افزایش داده

حوزه/ بنیاد گزارش اسلام هراسی در هلند از پارلمان این کشور خواسته تا در قانون «ممنوعیت برقع» را لغو کرده و آن را عامل اسلام‌هراسی رو به افزایش در این کشور دانسته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dutchnews، طبق گزارش تحقیقاتی که توسط سازمانی که خواستار لغو ممنوعیت برقع در هلند می‌باشد، این قانون به خودی خود منجر به افزایش آزار و اذیت فیزیکی و کلامی علیه زنان مسلمان در این کشور شده است.

بنیاد گزارش اسلام هراسی در هلند از پارلمان این کشور خواسته تا در قانون «ممنوعیت برقع» در وسایل حمل و نقل عمومی، ساختمان‌های دولتی از جمله بیمارستان‌ها و مدارس تجدیدنظر به عمل آورد و این قانون را یکی از دلایل گسترش اسلام‌هراسی دانسته است.

این سازمان در گزارش سالانه خود نوشت: زنان مسلمان چه بدون برقع و پوشیه و چه با آن در معرض اسلام هراسی قرار می‌گیرند. آن‌ها گذشته اند از زمانی کهاین قانون به تصویب رسیده است آن‌ها بیشتر در اماکنی که قانون بر آن‌ها حکم‌فرما نیست مانند مغازه‌ها و زمین‌های بازی مورد تعرض قرار می‌گیرند و حتی نیروهای پلیس نیز به طور درستی از مراتب این قانون مطلع نیستند و زنان مسلمان به قابلیت آنان اطمینان ندارند و نمی‌توانند به آن‌ها اتکا کنند.

به گفته این بنیاد، قانون مذکور همچنین باعث «خشونت‌های مجازی علیه زنان مسلمان» شده و افراد از آن برای سرکوب زنان و سوءاستفاده از شرایط بهره می‌گیرند.

سخنگوی این سازمان گفت: کودکان بسیاری شاهد نیمی از این حوادث خشونت آمیز بوده‌اند. کودکانی که مادران‌شان را هدف پرخاشگری کلامی، اظهارنظرها و خشونت‌های نابجا دیده‌اند.

وی ضمن درخواست از دولت برای لغو قانون گفت:  اگر دقت کنید خواهید دید که این قانون به جای اینکه مشکلات را حل کند، مشکل‌ساز بوده است و تنها یک ژست سیاسی محسوب می‌شود  و پیامدهای گسترده ای برای زنان مسلمان که از روبند استفاده می کنند به همراه داشته است.

تخمین زده می‌شود که بین ۲۰۰-۴۰۰ زن مسلمان د ر هلند برقع یا نقاب می‌زنند تا صورت‌شان را بپوشانند. از ۱ آگوست سال گذشته قانونی در این کشور به تصویب رسیده که براساس آن برقع را ممنوع ساخته و نقض کنندگان این قانون باید جریمه ۱۵۰ یورویی بپردازند، این درحالی است که هنوز حجاب و پوشش‌های دیگر اسلامی از جمله چادر در هلند ممنوع نشده‌اند. هیئت دولت قرار است قانون را در سال ۲۰۲۲ ارزیابی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله حسین پور IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    وقتی وهابیون احمق ،ماننده داعش به نام اسلام با شمشیر گردن می زنند ،چه انتظاری دارید ، ای ملت اروپا اسلام ،اسلام عربستانی نیست ،اسلام عربستان اسلام جنایت کاران است ، آل سعود آبروی اسلام را بردند. البته اسلام ،اسلام است ،اسلام با خشونت ضد است.
  • MM IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    هرقدر رسانه یک تفکر قوی تر باشد نفوذ بیشتری پیدا می کند. فعلا اونا قوی ترن