سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله احمدی میانجی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقریظی بر کتاب تازه منتشر شده‌ی «مربع‌های قرمز»، از مرحوم آیت‌الله علی احمدی میانجی یاد کرده و از شهرت آن استاد اخلاق به «علم و تقوا و ورع» نوشتند. آیت‌الله احمدی میانجی از روحانیون مبارز و انقلابی، عضو جامعه مدرسین و استاد اخلاق حوزه علمیه قم بود که در شهریور ۱۳۷۹ به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در صفحه مجازی «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده است:

به بهانه تجلیل رهبر انقلاب از آیت‌الله احمدی میانجی در تقریظ بر «مربع‌های قرمز»

روایت آیت‌الله احمدی میانجی از اوضاع حوزه علمیه بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی و ارتحال امام

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقریظی بر کتاب تازه منتشر شده‌ی «مربع‌های قرمز»، از مرحوم آیت‌الله علی احمدی میانجی یاد کرده و از شهرت آن استاد اخلاق به «علم و تقوا و ورع» نوشتند. آیت‌الله احمدی میانجی از روحانیون مبارز و انقلابی، عضو جامعه مدرسین و استاد اخلاق حوزه علمیه قم بود که در شهریور ۱۳۷۹ به ملکوت اعلی پیوست. آن مرحوم در دوران حیات، خاطرات خود را در مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت رساند.

ایشان در بخشی از یادمان‌های خود، با اشاره به روزهای پس از رحلت آیت‌الله بروجردی می‌گوید: «...تصور می‌کردیم اگر آقای بروجردی به رحمت خدا برود، وضع حوزه قم ناگوار می‌شود. زمانی‌که ایشان مرحوم شد، همه به نجف چشم دوختند. در نجف، آقای حکیم، آقای خویی و... بودند و در قم هم آقای گلپایگانی و شریعتمداری حضور داشتند. رساله‌ی امام خمینی هنوز پخش نشده بود... حتی شاه تلگراف تسلیت فوت ایشان [آیت‌الله بروجردی] را به نجف مخابره کرد و به قم اعتنا نکرد؛ یعنی اینکه در قم خبری نیست. امام خمینی اعتراض کردند و اکنون می‌بینید که به لطف خدا طلبه‌ها در حوزه‌ی قم به ۳۰، ۳۵ هزار تن رسیده‌اند. معتقدم که خدا نسبت به حوزه‌ی قم نظر خاصی دارد. حتی بعد از رحلت امام، همه نگران بودند که عاقبت حوزه چگونه می‌شود؟ اما خدا رحیم است و با روی کار آمدن آقای خامنه‌ای نه‌تنها آب از آب تکان نخورد؛ بلکه حوزه شکوه و عظمت بیشتری پیدا کرد...».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha