سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دادگاه تنسی مجازات متهم توطئه آتش‌افروزی در مسجد نیویورک را کاهش داد

حوزه/ ضمن بازنگری پرونده رابرت دوگارت که متهم به توطئه چینی برای آتش افروزی در مسجد نیویورک بود و قاضی با اذعان به اینکه اقدام متهم بایستی حداکثر مجازات را داشته باشد اما حکم مربوطه به ۱۲۰ ماه زندان تغییر یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از courthousenews، یک قاضی فدرال روز چهارشبنه ، ضمن بازنگری پرونده رابرت دوگارت، متهم توطئه چینی برای آتش‌افروزی در مسجد نیویورک، که اهل ایالت تنسی می‌باشد،  با وجود اذعان به اینکه حداکثر مجازات باید برای وی درنظر گرفته شود، حکم متهم را به ۱۲۰ ماه زندان تغییر داد.

این نامزد سابق کنگره در سال ۲۰۱۵ به دلیل تبلیغ برای تخریب مسجد اسلامبرگ ، نیویورک ، یک جامعه کوچک در کوه‌های کتسکیل در نزدیکی خط ایالتی پنسیلوانیا ، متهم شد. پس از آنکه پیری پایپر دستیار دادستان اتهام تروریستی را در پرونده ذکر کرد، کورتیس کولیر قاضی منطقه که از منصوب‌های بیل کلینتون می‌باشد گفت که واقعیت‌های اساسی این پرونده بدون تغییر مانده‌اند و حداکثر مجازات قانونی ۱۲۰ ماهه برای محکومیت درنظرگرفته خواهد شد.

در طول جلسه دادرسی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حدی از طریق تلفن انجام شد، قاضی گفت که نامه‌های زیادی از ساکنان اسلامبرگ دریافت کرده‌است که توصیف تأثیر زهرآگین طولانی مدت توطئه دوگارت بر جامعه صلح آمیز آن‌ها را نشان داده‌اند.

قاضی کولیر ضمن اشاره به ده‌ها نامه‌ای که به دستش رسیده، گفت: اعضای جامعه مجبور بودند درهایشان را قفل کنند و همیشه در اضطراب به سر می‌بردند و نگران این بودند که همدستان دوگرات به آن‌ها حمله کنند.

در تماسهای تلفی ضبط شده از این متهم به گوش می‌رسد که وی اذعان کرده که نمی‌خواهد مستقیما بچه‌ها را بکشد اما حتی اگر آن‌ها به اشتباه‌ها در درگیری‌ها کشته شوند ایرادی ندارد و خسارت جانبی محسوب می‌شوند.

طبق اسناد دادگاه ، دوگارت بر این باور بود که جامعه اسلامی قصد حمله به شهر نیویورک را دارد ، بنابراین او با استفاده از کوکتل مولوتف، اسلحه‌هایی با صدا خفه‌کن و ساطور خودش را برای حمله آماده کرده است.

دوگارت که در اصل در سال ۲۰۱۷ به ۲۳۵ ماه محکوم شده بود ، به دادگاه تجدیدنظر متوسل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha