سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
یمن

حوزه/ نشست علمی با دعوت از مراکز و نهاد های علمی و دانشگاهی به منظور بررسی خطرات عادی سازی با دشمن صهیونیستی و هوشیاری و آگاه نمودن مردم، در دانشگاه علوم و فن آوری "اقرأ" صنعا برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از اعلام عادی سازی های متوالی و پی در پی چند کشور عربی مرتجع منطقه واکنش های متعددی در سراسر جهان اسلام نسبت به خیانت عادی سازی با رژیم غاصب قدس مطرح شد.در همین راستا دانشگاه علوم و فن آوری و تکنولوژی "اقرأ" نشست علمی دو روزه ای را در این دانشگاه در محورهای مختلف برگزار می کند.

ضرورت احساس مسولیت دانشگاه ها در مبارزه با عادی سازی

بر اساس این گزارش، با توجه به گام های سریعی که به سمت عادی سازی روابط چند کشورعربی با رژیم صهیونیستی غاصب با بی اعتنایی آشکار و در راستای  ضربه زدن به آرمان فلسطین و مسائل سرنوشت ساز امت اسلامی بر داشته شده، آنچه لزوما سرعت انتقال از یک واکنش دیرهنگام به یک اقدام پیشگیرانه موثر را تعیین می کند، احساس مسئولیت دانشگاه ها و نقش اصلی آنها در مبارزه و جلوگیری از پیشرفت عادی سازی است.

دعوت از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای حضور در نشست مخالفت با عادی سازی

دانشگاه علوم و فن آوری و تکنولوژی "اقرأ" از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی دعوت می کند  تا به طور فعال در یک نشست هم اندیشی  در این خصوص مشارکت تاثیر گذار داشته باشند.این نشست در دو محور؛ به سوی یک استراتژی جامع علیه عادی سازی و نقش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی در این خصوص برگزار می شود.

دعوت از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی برای تحریم اسرائیل و مخالفت با عادی سازی

از جمله اهداف این نشست؛ فعال سازی نقش دانشگاه های داخلی عربی ، اسلامی و مراکز مطالعات در مبارزه با عادی سازی، امکان برقراری ارتباط و تعامل مستقیم به منظور تدوین مواضع جدید در مورد تحولات ، ارزیابی و بررسی گزینه ها و نتیجه گیری علمی و منطقی بر اساس منافع جمعی، تقویت اقدامات مشترک ، گروه ها و نو آوری و هماهنگی تلاش ها و اطمینان از دوام و اثربخشی اقدامات، توسعه ابزارهای نو آورانه و اثرگذار در زمینه بیان موضعی واحد،افشای پروژه صهیونیستی و معرفی حقیقت و عمق آن به لحاظ ایدئولوژی، جذب و دعوت از اتحادیه ها و موسسات دانشگاهی آکادمی خارجی اروپایی و آمریکایی و غیره به تحریم رژیم صهیونیستی و مخالفت با عادی سازی، است.

از جمله محورهای  این نشست دو روزه نیز شامل؛  مفهوم عادی سازی و مضامین و تبعات آن ، عادی سازی گزینه سیاسی و مدارا و تسامح دینی یا خیانت به کشور، ملت و ارزشها، نقش و تجربه های مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی در مبارزه با عادی سازی،روش های فرهنگی و ملی در موسسات آموزش عالی با رویکرد این موسسات در زمینه اشغال و عادی سازی، موضع و نقش اتحادیه ها و انجمن های دانشگاه های دولتی و عربی و اسلامی، است.

تحریم دانشگاهی دانشگاه ها و فعالیت های وابسته به مسیرهای عادی سازی

از دیگر محورهای نشست مخالفت با عادی سازی در دانشگاه  علوم و فن آوری و تکنولوژی "اقرأ" ؛  تحریم دانشگاهی دانشگاه ها و فعالیت های  وابسته به مسیرهای عادی سازی، فلسطین در کتاب های آموزشی تاریخی و مدنی، کتاب های جغرافی و رسانه ها بین به رسمیت شناختن و مبارزه با عادی سازی، تربیت اجتماعی و هوشیار نمودن از خطر صهیونیست و مبارزه با عادی سازی، عادی سازی فرهنگی و اجرای آن در واقعیت از بعد مادی و نظری  و محورها و مواضع فرعی دیگر در این زمینه است .

شایان ذکر است این نشست در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ سپتامبر و یکم اکتبر مطابق با ۹و۱۰مهرماه در  دانشگاه علوم و فن آوری و تکنولوژی "اقرأ" برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha