پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 920566
۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
یادداشت

حوزه/ در ایام مواجهه با ویروس منحوس کرونا دوباره حال و هوای روزهای دفاع مقدس درکشورمان زنده شد. پزشکان و پرستاران لباس سفید رزم پوشیدند و در خط مقدم جهاد مقدسی دیگر، مردانه ایستادند. جان باختند تا حافظ جان هموطنان خود باشند؛ چراکه در مذهب و فرهنگ دینی‌مان نجات جان یک انسان برابر است با نجات همه‌ی انسان‌ها. آری مدافعان سلامت این‌بار به مدافعان اسلام و امنیت و حرم اقتدا کردند.

خبرگزاری حوزه، | ۳۱ شهریور ۵۹ وقتی که صدام شیپور جنگ با ایران را نواخت، همه‌ی مردم بسیج شدند. پیر و جوان، زن و مرد، همه برای دفاع از اسلام و انقلاب برخاستند. دفاع از انقلابی که با خون دل، به ثمر نشانده بودند. دفاع از خاک و میهنی که برای استقلال و آزادی‌اش خون‌ها ریخته شده بود.

از جان و مال و فرزندان خود گذشتند. اسارت و شهادت را به جان خریدند. سختی‌ها را تحمل کردند، زیرا که از پیر و مرادشان آموختند که این دفاع، مقدس است.

پیرو مذهبی بودند که صبر و جهاد و شهادت را مقدس، بلکه واجب می‌شمرد.

به قرآنی معتقد بودند که می‌فرماید:

«أُذِنَ لِلَّذینَ یُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا وَإِنَّ اللَّهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر

 به آنها که جنگ بر آنان تحمیل شده اجازه قتال داده شد؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند و خدا بر یاری آنها تواناست» ۱

و با الگوگیری از نهضت عاشورا و تبعیت از رهبری دانا، فتنه‌ی دشمنان اسلام و قرآن را دفع کردند؛ زیرا کلام الهی را خوانده بودند، که؛

  «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ»

«اگر خداوند برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی‌کرد؛ صومعه ها کلیسا ها، کنیسه ها و مسجد هایی که در آنها بسیار نام خدا ذکرمی شود، به شدت ویران می‌شدند وقطعا خدا به کسانی که دین او را یاری می‌دهند یاری می رساند. مسلما خداوند نیرومند و توانای شکست ناپذیر است» ۲

  

اکنون که چهل سال از آن روزها می‌گذرد، اگرچه در ظاهر جنگ یا توپ و تانکی وجود ندارد، اما می‌دانیم که به فرمایش امام خامنه‌ای عزیز، جنگ را در یک مرحله پشت سر گذاشته‌ایم، ولی دفاع همچنان باقیست.

جبهه، همان جبهه و دشمن، همان دشمن است. همان دشمنی که هدفش نابودی ایران و اسلام است؛ اما خمپاره امروز سلاح فرهنگی و تحریم است.

در ایام مواجهه با ویروس منحوس کرونا دوباره حال و هوای روزهای دفاع مقدس درکشورمان زنده شد. پزشکان و پرستاران لباس سفید رزم پوشیدند و در خط مقدم جهاد مقدسی دیگر، مردانه ایستادند. جان باختند تا حافظ جان هموطنان خود باشند؛ چراکه در مذهب و فرهنگ دینی‌مان نجات جان یک انسان برابر است با نجات همه‌ی انسان‌ها.

آری مدافعان سلامت این‌بار به مدافعان اسلام و امنیت و حرم اقتدا کردند.

  

در جبهه‌ای دیگر نیز خارج از بیمارستان‌ها، عزیزانی برای ضدعفونی کردن اماکن، دوختن ماسک و تهیه‌ سبدهای غذایی به همان سبک تدارکات پشت جبهه‌ اقدام کردند.

گروهی هم با ماندن در خانه وکمک‌های مادی سعی کردند تا قطع کننده‌ زنجیره‌ انتقال بیماری باشند.

پس باز هم باید دفاع کنیم و در این دفاع، استقامت ورزیم و با دو بال علم و ایمان سیمرغ‌وار پرواز کنیم تا ان شاءالله با توکل برخدا و الگوگرفتن از سیره معصومین علیهم السلام دشمن از پای افتاده و پرچم برحق لا اله الا الله و محمد رسول الله را به صاحب عصر و زمان خود برسانیم. ‌

  

نیره تسلیم، عضو گروه نویسندگی صریر

  

پی نوشت‌ها:

۱- حج ۳۹ 

۲- حج ۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گل نرگس IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    با سلام و احترام موفق باشید.