پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

امام جمعه خمینی شهر گفت:حضرت رقیه (س) دختر جلیل القدری است که با گریه های خود کاخ مجلل یزیدیان را ویران کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر شامگاه پنج شنبه  در مراسم گردهمایی دختران شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس و شهادت حضرت رقیه( س)، اظهار کرد: کربلای ایران باکربلای سیدالشهداء داری شباهت و تفاوتهایی است.

وی با اشاره به این موضوع که در کربلای امام حسین(ع) قشرهای مختلف از سرباز شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله حضور داشتند، افزود: کربلا  نمایشگاهی از ارزشها بود که یادگاران واقعه عاشورا هر کدام نقشی را ایفا کردند که این واقعه حماسی برای همه زمانها و مکان ها به یادگار بماند.

امام جمعه خمینی شهر به نقش یادگاران واقعه عظیم  کربلا اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این یادگاران حضرت رقیه (س)سه ساله امام حسین (ع) دخترجلیل القدر کوچکی است که چهل منزل  سفر اسارت را طی نموده  تا در خرابه شام غوغایی به پا کند و کاخ مجلل یزیدیان را برسرشان خراب کند و مظلومیت اهل بیت (ع) را به دنیا نشان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه درکربلای ایران هم رقیه های زیادی وجود دارد، ادامه داد: طبق فرموده امام( ره) خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند وفراتر تعریفی است که از شهداء و خانواده های آنها در قرآن بیان شده است وبه برکت ایثار و فداکاری شهداء، دشمنان شکست می خورند.

وی بیان کرد: با وجود این نکته که انقلاب اسلامی پرتوی از قیام سیدالشهداست، اما مردم ایران به امام خود وفادار ماندند و مانند مردم دوران امام حسین( ع) رهبر خود را تنها نگذاشتند.

کارشناس دینی با بیان این مطلب که دشمنان هیچگاه دست از دشمنی با ایران برنمی دارند، تشکیل گروهک داعش را  از دیگر نقشه های شوم دشمن برشمرد و اذعان کرد: داعش از فتنه های پیچیده ای بود که خانواده های شهدای این جنگ، جوانان فداکار خود را  برای دفاع از حرم ال الله راهی جنگی دیگر نمودند .

در پایان مراسم از دختران شهداء و برخی نویسندگان آثار شهدایی خمینی شهر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha