جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه کامفیروز

حوزه/ خطیب جمعه‌ کامفیروز گفت: تکریم و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس بر همگان خصوصا مسئولان فرض است و این مهم جزو وظایف حتمی ملّی ماست، علاوه بر اینکه توصیه‌ی مؤکّد اسلام نیز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد تقی زاده، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه‌ی کامفیروز با اشاره به تقلّای این روزهای ترامپ و دولت ایالات متفرقه برای آشکارسازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، تلاش برای تغییر رفتار ایران در فشارحداکثری و سرشاخ شدن با روسیه و چین در آسیا و تلاش‌هایش در آمریکای جنوبی به اضافه دروغ های پی در پی به اروپایی‌ها، اظهار داشت: این تحرکات حکایت از قدرت و اقتدار آمریکا ندارد، بلکه نشانه‌ی افول امپراطوری آمریکا و زوال ابرقدرتی اوست.

وی همچنین قمار آمریکا بر سر خاورمیانه را یک بازی دوسر باخت برای آمریکا دانست و اضافه کرد: آمریکا در جهت عملی کردن هدف شوم خود که فرمانروایی بر تمام کشورهای کره‌ی زمین است ناگزیر از تسلط بر منطقه‌ی طلایی خاورمیانه بود و می‌دانست که بدون این جغرافیا هرگز به مقصود خود نخواهد رسید.

خطیب جمعه کامفیروز با تصریح بر اینکه تقویت رژیم صهیونیستی و تحقق تسلط او بر منطقه بحر تا نهر کلید این سیطره و تسلط بود، عنوان کرد: تمام طرح‌های صلح و سازش منطقه‌ای برای همین بود، اما حقیقت این بود که همه طرح‌ها فقط به تولد چهره‌ جدیدی از مقاومت در فلسطین، لبنان و کشورهای منطقه با الگوی انقلاب اسلامی منجر شده است و گروه‌های مقاومت هر روز مقتدرتر شده‌اند .همانطور که همگان بر این باورند که ایران ۱۳۹۹ به مراتب از ایران ۱۳۵۸ قوی‌تر و استوارتراست، این در حالی است که صاحب نظران معتقدند در طول این چهل سال ابرقدرت‌ها از هیچ کوششی برای فروپاشی نظام و انقلاب اسلامی ایران فروگذاری نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا یا باید اسقرار خود در این منطقه را ادامه دهد که در پی آن شاهد کشته شدن بیش از پیش نیروها و اتلاف منابع مالی و نظامی خود خواهد بود و یا اینکه منطقه را ترک کند که این نیز، هم موجب خواری و ذلت او می‌شود و هم آمال و آرزوهای او را برای سیادت و آقایی بر جهانیان به باد فنا خواهد رفت.

حجت الاسلام تقی‌زاده راجع به مکانیزم ماشه، تفنگ آمریکایی‌ها را سلاحی خیالی، موهوم و خالی از مهمات خواند و افزود: سرانجام پس ازیک ماه فضاسازی روانی و رسانه‌ای، روزیکشنبه سی‌ام شهریورماه با پایان یافتن مهلت یک ماهه‌ای که آمریکا اعلام کرد، مکانیسم‌ بی‌خاصیت ماشه علیه ایران فعال شد! عدم همراهی اروپا با آمریکا، از سر روحیه‌ عدم تبعیت و استقلال‌خواهی از دولت زورگوی آمریکا نیست.

وی گفت: بین این کشورها با آمریکا و نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یک توافق و تقسیم کار پنهان وجود دارد که آن‌ها در صددند در موقع مقرّر آن‌ را اجرا کنند و در آنجا همین کشورهای اروپایی که به ظاهر در برجام باقی‌مانده اند، سراغ استفاده از مکانیسم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت خواهند رفت.

امام جمعه کامفیروز به فرا هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: تکریم و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس بر همگان خصوصا مسئولان فرض است؛ این تکریم و بزرگداشت جزو وظایف حتمی ملّی ما است، علاوه بر اینکه توصیه‌ی مؤکّد اسلام نیز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha