جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غرامت ۵۵۰ هزار دلاری در پرونده تبعیض مذهبی به مسلمانان در نیوجرسی

حوزه/ مسلمانان یک مرکز اسلامی که از شورای شهر واینلند در نیوجرسی آمریکا به خاطر رفتار تبعیض آمیز شکایت کرده بودند، موفق به دریافت غرامت ۵۵۰ هزار دلاری و همچنین توسعه مسجد شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از inquirer، مسجد شهر واینلند در ایالت نیوجرسی جنوبی در رابطه با پرونده تبعیض مذهبی، غرامت ۵۵۰ هزار دلاری دریافت کرد.

به گفته وکلای پرونده، یک گروه مسلمان که شورای شهری مسجد را متهم به جلوگیری از گسترش مسجد به بهانه‌های واهی کرده بودند، برای دریافت غرامت ۵۵۰ هزار دلاری با شهر به توافق رسیدند.

ایمان ابوشی وکیل گروه گفت: مرکز اسلامی عام المنفعه گاردن استیت و شورای شهر واینلند که در رابطه با توسعه مسجد اختلاف داشتند سرانجام به توافق رسیدند و شورای شهری با وجود پرداخت غرامت هرگز حاضر نشده به تخلف خود اذعان کند.

ابوشی گفت که علاوه بر تسویه حساب مالی ، این شورا موافقت کرد که گواهی مورد نیاز برای افتتاح طبقه دوم مسجد را صادر کند. وی گفت که این مسجد که حدود ۲۲۰ عضو دارد و شورای  شهر حاضر به دادن مجوز برای استفاده از طبقه دوم نبوده است و هم اکنون مسلمانان می‌توانند به طور کامل نماز جماعت و سایر برنامه‌ها از جمله طرح‌های آموزشی و مراقبت از کودکان را در مسجد به اجرا بگذارند.

ابوشی روز پنج شنبه گفت: آن‌ها از اینکه این موضوع را پشت سرگذاشته اند بسیار هیجان زده‌ هستند و امور دینی را ادامه می‌دهند و از آزادی‌های مدنی به عنوان شهروند بهره می‌برند. پرونده با رضایت ما حل شده است.

این درحالی است که اختلافات میان مسجد و شورای شهری اولین بار از سال ۲۰۰۹ برای دریافت مجوز ساخت مسجد آغاز شد و بیش از یک دهه درگیری و اختلاف بین آن‌ها وجود داشته است. سرانجام این مرکز سه سال پیش از آنکه شورای شحری از صدور گواهی راه اندازی طبقه دوم مسجد خودداری کرد، از شورا شکایت کرده و اظهار داشت که این شهر بی‌دلیل و یک طرفه مجوزه‌های پیش از ساخت را لغو کرده‌است و یک عملکرد تبعیض آمیز علیه مسلمانان دارد.

وینلند تهدید به بستن مسجد و صدور یک لایحه ۵۰،۰۰۰ دلاری مالیات بر دارایی در سال ۲۰۱۵ به مرکز اسلامی ایالت گاردن کرد، این درحالی است که این گروه یک سازمان مذهبی معاف از مالیات می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha