جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غذای گوشت خوک برای دانشجوی مسلمان گیرافتاده در قرنطینه

حوزه/ دانشگاه انگلیسی ادینبورگ به دانشجویانی که در قرنطینه گیر افتاده‌اند، ساندویچ‌های سرد و تاریخ گذشته گوشت خوک، ژامبون و بیکن می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از itv، دانشجویان سال اولین که پس از شیوع ویروس کرونا در سالن‌های دانشگاه ادینبورگ در انگلستان قرنطینه شده‌اند می‌گویند که به غیر از گوشت‌ خوک تاریخ مصرف گذشته و غیرحلال غذای دیگری به آن‌ها داده نمی شوند.

یک دانشجوی مسلمان در پولاک هالز ، یک بلوک اقامتی در دانشگاه ادینبورگ می‌گویند، بارها و بارها ساندویچ ژامبون و تکه های بیکن - هر دو غذای غیر حلال به وی داده شده است. و سایر دانشجویان نیز از بی‌کیفیت بودن غذا، دیر رسیدن آن و برخی نیز از تاریخ مصرف گذشته بودن غذا شکایت کرده‌اند.

لیلا پیکاک یکی از دانش آموزانی است که در سالن های پولاک گیر کرده است. او مسلمان است و فقط می تواند غذای حلال بخورد اما با وجود اینکه بارها اصرار داشته غذای حلال و اسلامی برای وی آورده شود، بارها ساندویچ ژامبون و گوشت بیکن به او تحویل داده شده است.

او می گوید حدود ۸۲۰۰ یورو هزینه اقامتگاه و غذا کرده است اما در عوض غذای سردی به او تحویل داده می‌شود که به خاطر حلال نبودن قابل مصرف نیست. وی غذا را به یک «میان وعده‌ای که در سفر علمی داده می‌شود» تشبیه کرد و گفت: میزان غذایی که به دانشجویان داده می‌شود همچنین کم است و حتی برای سیر شدن در یک روز کفایت نمی‌کند.

گفتنی است در اوایل این هفته رئیس اتحادیه ملی دانشجویان هشدار داد جوانان در حداقل ۳۰ دانشگاه سراسر انگلیس در قرنطینه حبس شده اند و در «شرایط نامساعدی» زندگی می‌کنند.

دانشجویانی که در این بلوک زندگی می کنند، یک گروه اعتراضی را به نام «زندانیان پولاک» تشکیل داده‌اند تا دانشگاه را به مجبور به رسیدگی به وضعیت خود کنند.

سازماندهنده گروه تس بیلی اوضاع را «گیج کننده» و «بی‌نهایت وخیم» توصیف کرده و گفت: ما برای اینکه خرج این غذا را بدهیم خودمان را بدهکار وام دانشجویی کرده‌ایم و در عوض این غذا به من داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بیل IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    حرامش باشد چرا رفتی غاطی حرام خورها اگه قبولشون نداری؟رفتی داعشی تروریست بشی؟مردم وهم دین های کشور خودت آدم نیستند؟رفتی ددر بهانه هم می‌گیری؟چی میل دارین؟