جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد در انگلستان برای اقامه نماز صبح مجوز می‌گیرد

حوزه/ یک مسجد و مرکز اجتماعات که به تازگی در شهر ایپسوییچ در شرق انگلستان تاسیس شده، قصد دارد برای فعالیت در ساعات اولیه و اقامه نماز صبحگاهی مجوز بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ipswichstar، یک سازمان اسلامی-فرهنگی در شهر، ایپسوییچ در شرق انگلستان که به تازگی مسجد و مرکز اجتماعات جدیدی را در ساختمان یک میخانه سابق تاسیس کرده‌اند، برای فعالیت مسجدشان در ساعات اولیه روز و اقامه نمازهای جماعت صبحگاهی درخواست مجوز داده‌اند.

گفته می‌شود مجوزهای فعالیت این ساختمان به عنوان یک مسجد و مرکز اجتماعات در ماه ژوئن توسط برنامه‌ریزان داده شد، که مشروط به عدم فعالیت شبانه (نیمه شب) بود که همسایگان آن را مزاحمت احتمالی می‌دانستند. چنین شرطی مخالف خواسته نمازگزاران بود که اعلام کردند در اوایل تابستان، نمازهای صبحگاهی باید قبل از طلوع فجر خوانده شوند که می‌توانست در اوایل صبح در ساعت ۲:۳۰ برگزار شوند.

گفته می‌شود پس از ارائه درخواست تجدیدنظر در این زمینه قرار است یک بازرس برنامه‌ریزی آن را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه احتمالی آن تا اواخر امسال منتشر خواهد شد.

این مرکز اسلامی اعلام کرده که نمازگزارانی که شب هنگام برای اقامه نماز شبانگاهی به این مسجد می‌آیند از مقررات سختگیرانه تبعیت کرده و عدم سر و صدا در محل را تضمین می‌کنند.

گفته می‌شود این سختگیری‌ها در حالی برای مسجد گذاشته شده که این ساختمان پیش از این به عنوان یک میخانه شبانه مورد استفاده قرار می‌گرفت که قطعا محل عیش و نوش بوده و سر و صدای زیادی داشته است و به نظر نمی‌رسد که همسایگان مشکلی با فعالیت آن داشته‌اند!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha