جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، در بیانیه ای گفت که عزاداری علیه هیچ مکتب و فرقه ای نیست بلکه علیه ظلم است. طبق قانون اساسی پاکستان، این کار نه تنها مربوط به حقوق مذهبی بلکه جزء آزادی های اساسی، قانونی و مدنی مردم است و هیچ محدودیتی در این زمینه قبول نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی گفت: سیستم موجود نباید چنین شرایطی را در کشور ایجاد کند که شهروندان مجبور شوند برای حقوق خود فداکاری کنند. بلکه باید از آزادی های مدنی به گونه ای محافظت شود که نوبت جنگ و فداکاری برای حقوق اساسی آنها نباشد.

وی در این پیام که به مناسبت روز شهدای دیره اسماعیل خان که در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۸ به شهادت رسیده بودند، اظهار داشت: فداکاری های شهروندان دیره اسماعیل خان برای حقوق اساسی خود باعث آگاهی مردم شده است و فداکاری های آنها بسیار ارزشمند است. این کار روحیه فداکاری را برای همیشه در شهروندان زنده نگه می دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد نقوی گفت: عزاداری علیه هیچ مکتب و فرقه ای نیست بلکه علیه ظلم است. طبق قانون اساسی پاکستان، این کار نه تنها مربوط به حقوق مذهبی، بلکه جزء آزادی های اساسی ، قانونی و مدنی مردم است. هیچ محدودیتی از هر نوع قابل قبول نیست.

وی گفت: در ۳۰ سپتامبر ۱۹۸۸ ، ده ها نفر از عزاداران جان خود را در دیره اسماعیل خان فدا کردند تا تلاش برای سلب آزادی های مدنی مردم را خنثی کنند.

این رهبر شیعیان پاکستان افزود: در زمان تشکیل پاکستان ، بنیانگذار کشور پاکستان به نیاکان ما قول داده است که از جان و مال، حقوق اساسی و قانونی و آزادی های مدنی ما محافظت خواهد کرد. اما متأسفانه گامهایی برای محدود کردن حقوق مردم از طرق مختلف برداشته شده است که غیر قابل قبول است.
حجت الاسلام سید ساجد نقوی گفت: فداکاری بزرگ دیره اسماعیل خان همیشه در خاطر خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha