جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مستندسازی

حوزه/ مستندساز قمی گفت: برخی مستندهای تولیدی در کشور از ضعف پژوهش محتوایی و کم و کاستی در این زمینه رنج می برند.

مصطفی کوچکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که مستند بیش از آن که تکنیک گرا و فرم گرا باشد، محتوا گراست، اظهار داشت: یکی از ایرادات جدی در برخی مستندهای تولیدی در کشور ما این است که در آن ها ضعف پژوهش و توجه به محتوا مشهود است و لذا باید این نقطه ضعف را با تقویت مطالعه و کارهای پژوهشی جبران کرد.

وی افزود: برخلاف نظر برخی فرم گرایان بنده معتقدم که تحقیق و پژوهش، پایه و اساس یک مستند خوب است و نباید در این باره کوتاهی و سستی صورت گیرد، چرا که هر مستندی که ماندگار بوده، ابتدا در آن به مقوله تحقیق و پژوهش بها داده شده است.

این مستندساز جوان همچنین گفت: حقیقتاً اگر تحقیق و پژوهش در کار نباشد همه زوایای انتخاب شده در کار مستند، تکراری به نظر می رسد و همین مساله باعث زدگی مخاطب می گردد.

وی اضافه کرد: در کنار تحقیق و پژوهش، یکی از عوامل مهم موفقیت در تولید مستند، خلاقیت و کلیشه شکنی است که البته این مهم نیازمند مهارت و تجربه لازم مستندساز است.

کوچکی بیان داشت: در فضای کار مستند باید از تکنیک های خاص در قالب محتوا و فرم مطلوب استفاده کنیم اما آن چه مهم است این که بدانیم رویکرد و نگاه خلاقانه، شرط موفقیت در تولید مستند است.

وی در خاتمه افزود: البته باید توجه داشت که وجود این نگاه خلاقانه، مستلزم داشتن رویکردی تازه و متفاوت به جزییات پیرامون است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha