جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برای نخستین بار یک زن مسلمان نامزد انتخابات شورا در برزیل شد

حوزه/ یک زن مسلمان و محجبه فلسطینی تبار برای نخستین بار نامزد شرکت در انتخابات شوراها در برزیل شده است و قصد دارد در وضعیت مهاجران و مسلمانان تغییر ایجاد کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wisconsinmuslimjournal، فاطمه حسین، یک زن مسلمان فلسطینی‌تبار نخستین زن مسلمانی است که نامزد شرکت در انتخابات شوراها در برزیل شده است.

وی که یک دندانپزشک فلسطینی محجبه می‌باشد، همیشه وقت خود را صرف خدمت به جامعه محلی کرده و هدفش را برای شرکت در انتخابات، گشودن درهای جدید به روی مسلمانان عنوان کرده است.

حسین در این باره گفت: من تنها نامزد محجبه خواهم بود. ما در برزیل از انتشار اخبار جعلی و سیاه نمایی‌های زیادی علیه زنان مسلمان رنج می‌بریم. با این حال من معتقدم که شورای شهر من یک فضای دموکراتیک واقعی خواهد داشت، جایی که همه به آن احساس تعلق داشته باشند و نمادهای اسلامی واقعی را نشان بدهیم و مورد احترام باشند.

 او اطمینان دارد که قادر خواهد بود نشان دهد که زنان مسلمان می توانند تحصیل کنند، شغل و درآمد خود را داشته باشند و تصمیم بگیرند. در صورت انتخاب وی قصد دارد با انواع تبعیض ها از جمله نژاد، جنسیت  رنگ و مذهب مبارزه کند.

حسین یکی از میلیون‌ها آواره فلسطینی است که از سرزمین‌شان بیرون رانده شده‌اند و سعی کرده‌اند در کشورهای دیگر با صبر و بردباری و دلی شکسته به زندگی ادامه دهند.

حسین درباره اوایل زندگی و تحصیلاتش گفته است: من در توباراو شهری در ایالت سانتا کاتارینا در برزیل به دنیا آمدم. در سالهای نوجوانی، با پدر و مادرم به پایتخت ایالت، فلوریانوپولیس نقل مکان کردم. در دانشگاه فدرال سانتا کارتانیا در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده و از سال ۲۰۰۰ در کلینیک دندان‌پزشکی خصوصی به کار مشغول بوده ام.

 وی با بیان اینکه به عنوان یک پناهنده سختی زندگی مهاجران را درک می‌کند گفت: به عنوان دختر یک پناهنده من می‌دانم موفقیت در مکانی که به آن تعلق ندارید از بزرگترین چالش‌های زندگی است .

گفته می‌شود برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان بوده و بیشترین جمعیت مسیحیان کاتولیک رومی را در خود جای داده است. از اواخر قرن نوزدهم یک جامعه قابل توجه فلسطینی در برزیل وجود داشته است و این کشور میزبان آوارگان فلسطینی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha