چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برپایی مراسم «هفته دعا» توسط سه عبادتگاه در پالمرستون

حوزه/ سه بنیاد مذهبی مسلمانان، مسیحیان و بوداییان در پارلمرستون نورث در نیوزیلند از شرکت کنندگان خواسته‌اند در مراسم هفته «دعا برای صلح جهانی» و «از دست رفته‌گان کرونا» شرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، سه عبادتگاه مذهبی مسجد، کلیسا و معبد بوداییان در پالمرستون نورث در نیوزیلند از تازه‌واردان برای شرکت در مراسم هفته «دعا برای صلح جهانی» و «جان‌های از دست رفته در پی شیوع ویروس کرونا» دعوت به عمل آوردند.

هفته جهانی سالانه «دعا» از سال ۲۰۱۱ میلادی هر ساله توسط گروه میان ادیانی پالمرستون نورث برگزار شده و تمامی اعضای جامعه مذهبی در آن شرکت کرده و مراسم نمازهای شبانه نیز تا همین اواخر عمدتا توسط کلیساهای مذهبی برگزار می‌شده است.  

امسال ، مرکز اسلامی کوک سنت برای دومین سال متوالی میزبان برپایی مراسم دعاخوانی خواهد بود و مرکز بوداییان آمیتابا نیز برای نخستین بار شب دعا را برگزار می‌کند.

مری ایستهام ، رهبر گروه بین ادیانی گفت که همکاری جوامع ایمانی پالمرستون نورث در حقیقت نمایشی از میزان پیشرفت جامعه در مسیر صلح است.

وی گفت: این خودش یک دلیل برای جشن گرفتن است ، زیرا زمانی در تاریخ وجود داشت که هیچ یک از ما حتی با یکدیگر صحبت نمی کردیم.

ایستهام ابراز امیدواری کرد که سال آینده ۷ گروه دینی در این مراسم نماینده داشته باشند و هر یک از آن‌ها یک شب از مراسم عبادی «هفته دعا» را برعهده بگیرند.

از اهداف  اصلی این مراسم «دعا برای صلح» ، مخالفت با «خشونت» و رسیدن به صلح جهانی از طریق دعا و جلسه مراقبه اعلام شده است.

بیرگیت ساندرز از مدرسین بودایی ساکن آمیتابا نسبت به شرکت در این مراسم میان ادیانی ابراز افتخار کرده و گفت: هدف ما تمرکز در مراقبه و  احساس همدردی با دیگران است. هر چه این احساس بیشتر شود ذهن شما بازتر شده و می‌توانید در کارهایتان موفق شوید. ما نمی‌توانیم دنیای اطراف‌مان را تغییر دهیم اگر نتوانیم خودمان را تغییر بدهیم و این بر روی اطرافیان ما تاثیر خواهد گذاشت.

نیشار علی ، خزانه دار انجمن مسلمانان ماناواتی گفت که وحدت و پشتیبانی نشان داده شده در هفته نماز به ویژه پس از یک سال دشوار و در مواجهه با آینده نامشخص و مقابله با بیماری کرونا اهمیت ویژه ای داشته است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha