دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجد تورنتو در طی پیامهای تهدیدآمیز تعطیل شد

حوزه/ مسجدی در مرکز شهر تورنتو شب گذشته پس از دریافت پیام های خشونت آمیز و تهدیدکننده از طریق ایمیل به طور موقت تعطیل شده است تا پلیس تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک مسجد در مرکز شهر تورنتوی کانادا شب گذشته پس از دریافت تهدیدهای خشونت آمیز و نگران کننده از طریق ایمیل در اوایل روز شنبه ، بسته ماند و پلیس تورنتو اعلام کرد که در حال تحقیق در این باره است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پیامی توییتری این اخبار را به شدت «ناراحت کننده» توصیف کرده و جان توری شهردار شهر، تهدیدها را «کاملا غیرقابل قبول» دانسته و اعلام کرده که در کنار جامعه مسلمانان می‌ایستد.

مصطفی فاروق، مدیرعامل شورای ملی مسلمانان ، گفت که وی در پی تهدیدها از دولت فدرال می خواهد که یک طرح اقدام ملی برای از بین بردن گروه های حامی برتری نژادسفید و نئونازی در کانادا ارائه دهد.

وی گفت چنین گروه هایی تبلیغ نفرت می کنند. این شورا نامه ای به بیل بلر وزیر امنیت عمومی ارسال کرده است.

فاروق گفت که شورا هیچ راهی پیدا نکرده که مسجد را از نگرانی نسبت به تهدیدهای آتی حفظ کند و در مصاحبه افزود: این پیام ها فوق العاده خشونت آمیز بود. وقتی این تهدیدها را دریافت می کنیم ، آنها را نادیده نمی گیریم. و به همین دلیل مسجد تعطیل شد و همچنان تعطیل خواهد ماند.

وی گفت ، مسئولان مساجد ، پس از دریافت مشاوره از متخصصان امر، در حال حاضر مسجد را بسته اند. مشخص نیست که برای چه مدت بسته خواهد شد.

گفته میشود این تهدیدها در حالی رخ داده اند که یک ماه از چاقوکشی وحشتناک علیه یک عضو داوطلب مسجد می گذرد. در ۱۲ سپتامبر محمد اسلیم زفیس ۵۸ ساله هنگامی روی صندلی بیرون از درهای ورودی مسجد سازمان بین المللی مسلمانان نشسته بود ، یک بار با چاقو مورد اصابت قرار گرفت.

فردی که به مرگ با خنجر زدن سرایدار مسجد متهم شد، از حامیان گروه های نژادپرستی بوده و به اتهام قتل در درجه اول دستگیر شده است. بنابر اعلام شبکه ضد نفرت کانادایی ، یک سازمان غیرانتفاعی ، به نظر می رسد فون نوتژم ۳۴ ساله عامل این جنایت از یک گروه نفرت تاسیس شده در انگلیس پیروی کرده است.

فاروق گفت خوشحال است که پلیس در حال بررسی تهدیدها است ، اما گفت که دولت فدرال باید اقدامی انجام دهد و شورا دوست دارد طی چند هفته ارائه طرحی از سوی دولت را شاهد باشد تا ما مجبور نباشیم دیگر این مصاحبه ها را انجام بدهیم یا اینکه در تشییع جنازه عزایزان  مان شرکت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha