سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
چهره واقعی نژادپرستان در کانادا در لحظات چاقو خوردن سالمند مسلمان

حوزه/ به گفته مدیرعامل شورای ملی مسلمانان کانادا، فیلم ویدئویی متعلق به دوربین‌های مدار بسته خارج از مسجد، هنگام چاقو خوردن سالمند مسلمان منتشر شده تا چهره واقعی «نژادپرستان» را به مردم این کشور نشان دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک سازمان اسلامی در تورنتوی کانادا فیلم دوربین‌های مدار بسته خارج از مسجد را که مربوط به لحظات «چاقو خوردن سالمند مسلمان» می باشد، منتشر کرده‌اند تا چهره واقعی «نژادپرستان» در این کشور را به مردم نشان دهند.

ویدئو مربوط به زمان کشته شدن مسلمان ۵۸ ساله از بانیان داوطلب مسجدی در شمال غربی تورنتو است که به تنهایی در بیرون مسجد نشسته تا بر عبور و مرور افراد در مسجد در دوران کرونا نظارت کند.

مصطفی فاروق، مدیرعامل شورای ملی مسلمانان کانادا گفت که این سازمان این کلیپ را با مجوز از خانواده محمداسلیم زفیس که در ۱۲ سپتامبر در خارج از مسجد چاقو خورده بود ، بصورت آنلاین منتشر کرد.

این مسجد از پلیس خواسته است تا مرگ زفیس را به عنوان یک جنایت نفرت محور بررسی کند و شورا و دیگر گروه‌های میان ادیانی حقوق بشر نیز اسنادی پیدا کرده‌اند که متهم با یک گروه حامی برتری نژادسفید ارتباط داشته است.

فاروق درباره ویدئویی که پنجشنبه شب توسط شورا به صورت آنلاین منتشر شد، گفت: این اتفاقات واقعی هستند و مردم کانادا باید چهره واقعی نژادپرستان را ببینند و شاهد باشند که آن‌ها قادر به چه جنایاتی هستند.

به نظر می رسد که این کلیپ منتشر شده ۴۶ ثانیه ای شخصی را نشان می دهد که در خارج از مسجد در انتهای غرب شهر نشسته و رو به پارکینگ ساختمان است.

شخص دیگری دیده می شود که پشت سر فرد نشسته راه می رود، سپس از پشت به او نزدیک می شود. یک درگیری مختصر اتفاق می افتد، سپس فرد نشسته از جایش بلند شده و برزمین می افتد و مهاجم از محل می‌گریزد.

سخنگوی پلیس تورنتو گفت که از ویدئویی که به صورت آنلاین پخش می شود، آگاه است.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha