پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 اداره جهانی حلال نخستین دفتر خود را در لندن افتتاح کرد

حوزه/ وزیر دارای اندونزی روز شنبه در سمیناری آنلاین در جاکارتا اظهار داشت که ارزش صادرات غذای حلال این کشور به ۲۲۹ میلیون دلار رسیده که شامل صادرات ۱۰ محصول به کشورهای مسلمان نشین می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از antaranews، سری مولیانی وزیر دارایی اندونزی اعلام کرد که ارزش کل بالقوه صادرات غذای حلال این کشور به ۲۲۹ میلیون دلار رسیده است.

سری مولیانی روز شنبه در یک سمینار آنلاین در جاکارتا اظهار داشت:  اگر به اندونزی نگاهی بیندازیم ، در حال حاضر ۱۰ محصول غذایی حلال وجود دارد که ارزش کل صادرات آنها ۲۲۹ میلیون دلار است.

وی اظهار داشت که این محصولات به ۲۹ کشور با اکثریت مسلمان صادر شده‌اند  که این منطقه همچنان قابل بهبود است.

۱۰ ماده غذایی برتر حلال شامل مارگارین است که مربوط به روغن نخل خام   و مشتقات آن است.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: البته ما هنوز یک فرصت بزرگ برای بالا بردن سهم صادراتی تا ۶۱% داریم که اندونزی باید بتواند از آن برای افزایش صادرات چندین محصول استفاده کند.

وزیر خاطرنشان کرد: از ۱۰ نوع غذا ، مارگارین ، ویفر ، بیسکویت ، آناناس فرآوری شده ، قهوه بسته بندی شده ، عصاره قهوه ، عصاره مالت ، سس ، غذای کودک ، نان و کیک محصولاتی است که کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دارای اکثریت مسلمان مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت مشوق‌های مالی ارائه می‌دهد که می تواند برای تشویق سرمایه گذاری و تقویت صادرات محصولات حلال مورد استفاده قرار گیرد. این مشوق‌ها به هیئت هماهنگی سرمایه گذاری  تفویض می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha