جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشویق مسلمانان به رای دادن توسط انجمن‌های اسلامی دانشگاهی

حوزه/۲۰ سازمان دانشجویی مسلمان در سراسر ایالات متحده برای افزایش تعامل رای دهندگان و جوانان مسلمان،  همایش‌های آنلاین از طریق نرم افزار اینترنتی «زوم» برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، انجمن اسلامی دانشگاه ییل در ایالت کنتیکت آمریکا، رویدادی به منظور تشویق مردم برای رای دادن برگزار کردند.

در آستانه روز انتخابات در ۳ نوامبر ، بسیاری از مسلمانان از هم اکنون با استفاده از سیستم رای‌گیری زودهنگام، رای خود را داده‌اند. با این حال ، بسیاری از گروه‌های دانشجویی مسلمان همچنان سخت کار می‌کنند تا جوانان را به رای دادن تشویق کرده و این کار را یک وظیفه مهم تلقی می‌کنند.

در همین راستا نیز، در روز یکشنبه ، ۲۵ اکتبر ، ۲۰ سازمان دانشجویی مسلمان در سراسر ایالات متحده برای افزایش تعامل رای دهندگان و جوانان مسلمان ،  همایش‌های آنلاین از طریق نرم افزار اینترنتی «زوم» برگزار کردند.

 ییل نیوز در این باره گزار داده که «بسیج دانشجویی مسلمان برای رای دادن» به میزبانی اعضای دانشجویان انجمن اسلامی تشکیل شده تا فرصتی برای جوانان مسلمان آمریکایی ایجاد کند و اطلاعات رای‌گیری آنان را افزایش دهد.

جاسمین خان رئیس سیاسی انجمن میزبان این رویداد بوده و کمپینی علیه ترامپ تشکیل داده‌اند.

برندا عبدالله در گفتگوی آنلاین گفت هر یک از ما به عنوان اعضای این جامعه وظیفه اسلامی و شهروندی داریم که برای تغییر مثبت به کشورمان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است کاندیدایی نداشته باشید که تمام اولویت‌های شما را برآورده کند ، مهم است که به خود به عنوان یک جمع گسترده‌تر نگاه کنیم. مهم است که مالکیت آن حق رأی را بپذیریم و در جهت اخلاقی درست حرکت کنیم.

اعضای انجمن دانشجویی در این میزگرد آنلاین درباره موضوعات و بحث‌های سیاسی از جمله فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا در سال ۲۰۱۷، اسلام‌هراسی رو به افزایش، بی‌عدالتی نژادی و سایر موضوعاتی که باید انگیزه مسلمانان آمریکایی برای رای دادن در انتخابا باشند، به بحث و بررسی پرداختند.

طبق مرکز تحقیقات پیو ، مسلمانان فقط ۱ تا ۲ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. با این حال ، با داشتن اکثریت ۳.۴۵ میلیون مسلمان در مکان‌های استراتژیک یا ایالتهایی مانند میشیگان، فلوریدا، اوهایو و ویرجینیا زندگی می‌کنند، مسلمانان می توانند در انتخابات نوامبر آمریکا نقش مهمی داشته باشند.

موسسه سیاست و تفاهم اجتماعی تخمین می‌زند که ۳۷ درصد از مسلمانان در سن رای دادن در آمریکا زیر ۳۰ سال و ۸۰ درصد زیر ۵۰ سال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha