سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به افزایش ۳ تا ۹ برابری قدرت سرایت کرونا نسبت به موج اول، گفت: اکنون کرونا به میان خانواده‌ها آمده و فاصله گذاری باید داخل خانواده‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا قدیر در دیدار مدیران استانی قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی که در راستای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: بعد از دیدار رهبر معظم انقلاب و مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا نقطه عطفی در مدیریت کرونا و نقطه امیدی برای کادر درمان کشور ایجاد شد.

وی قاطعیت، استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و داوطلب و حمایت مالی و پشتیبانی از کادر درمان را مهمترین نکات بیانات مقام معظم رهبری دانست و گفت: اگرچه در قم به ثبات نسبی رسیده‌‎ایم اما وضعیت کشور وضعیت خوبی از نظر کرونا نیست و قم هم یک جزیره جدا از کشور نیست و نگران پیک بعدی هستیم زیرا در اطراف ما همه شهرهای وضعیت قرمز دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بحث تراکم جمعیت، تجمعات و ترددهای بالا در قم را از عوامل تسریع در شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: ثبات نسبی قم شکننده است و هوشیاری و آماده بودن همه نهادها را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه دین ما سلامت محور است به خطر انداختن سلامت یک نفر از نظر دینی گناه محسوب می شود، گفت: در مورد سلامت جامعه هیچ بی توجهی قابل قبول نیست و سلامت اولویت اول ما است.

قدیر با اشاره به افزایش ۳ تا ۹ برابری قدرت سرایت کرونا نسبت به موج اول، ادامه داد: اکنون کرونا به میان خانواده‌ها آمده و فاصله گذاری باید داخل خانواده‌ها رعایت شود.

وی با اشاره به تشکیل نهضت جهادی مدافعان سلامت، اظهار کرد: قرار شد در محور بهداشت و پیشگیری، کمپین زدن ماسک را راه بیاندازیم و آمران به معروف مردم را دعوت به زدن ماسک کنند و از طرف دیگر گروه های جهادی و مردمی به حمایت و کمک حوزه درمان بیایند تا بتوانیم موج سوم کرونا را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: مطالبی که دانشگاه علوم پزشکی روی آن تأکید دارد خیر خواهانه است تا بتوانیم با رعایت مسائل بهداشتی شاهد بازگشایی و رفع محدودیت‌ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha