پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست مجازی

حوزه/ نشست مجازی «دشمنی آمریکا، توهم توطئه یا واقعیت» با محوریت استکبارستیزی و فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیروخط امام(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام حسین صافدل، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های علوم پزشکی و دولتی تربت حیدریه در نشست مجازی «دشمنی آمریکا، توهم توطئه یا واقعیت» به تبیین جریانات استکباری که تلاش دارند تا با نور عظیم الهی و جریان اسلام و حق مبارزه کنند، پرداخت.

وی با بیان این که واژه دشمن در فرهنگ دینی، مصداق عدو بوده و در فطرت ما نیز دشمن شناسی به عنوان اولویت های فطرت انسانی مطرح است، خاطر نشان کرد: اگر در برابر ما دشمن نباشد، همه آنچه به عنوان مجاهدت، ایثارگری ها و از خود گذشتن وجود دارد، در مقام عمل متجلی نمی شود.

حجت الاسلام صافدل با بیان این که در قرآن اشارات صریح مبنی بر وجود دشمن آشکار  در مقابل جریان حق وجود دارد شده است، عنوان کرد: دشمنان همواره در طول تاریخ  با جریان حق ،عناد داشتند و هر ملتی که دشمن شناس نباشد، سرنوشت هلاکت باری خواهد داشت.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه افزود: در یک کشور نیروهای مرزبانی قرار دارند تا اگر کشور مجاور با اندیشه توطئه به فکر تجاوز افتاد با او مقابله کنند.

وی در ادامه هوی و هوس، خشم و شهوت و نفس انسان را از دیگر دشمنان وجودی انسان عنوان و بیان کرد: در صورت عدم مجاهده، نفس می تواند انسان را در لبه پرتگاه گمراهی قرار داد.

حجت الاسلام صافدل با بیان این که در طول تاریخ عموم مردم با انبیا و اولیای مقرب خدا و کسانی که دغدغه تربیت مردم را داشتند، دشمنی می کردند و این دشمنی و عناد آنان حاصل جهل و نادانی شان بود، ابراز کرد: بدون تردید جهل، عجیب ترین گزینه برای دشمنی انسان هاست.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های علوم پزشکی و دولتی تربت حیدریه با بیان این که حرکت از جهل به سوی علم انسان را از گمراهی و ضلالت آشکار نجات خواهد داد، خاطر نشان کرد: شیطان نیز از جمله دشمنانی است که می تواند در باطن انسان رخنه و عملکرد خود را به پیش ببرد که باید برای برحذرماندن از حیله او، هشیار بود.

وی با هشدار نسبت به القای تحریف دشمنان و تلاش آنان برای وارونه جلوه دادن ارزش های انقلاب، عنوان کرد: قرآن انسان را نسبت به دشمن آشکار و پنهان نهفته در درون و بیرون وجود انسانی بصیر نموده و بر پایبندی در مقام عمل و مقابله با مشرک، کافر و منافق هشدار می دهد.

نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های علوم پزشکی و دولتی تربت حیدریه به برنامه هدفمند استکبار جهانی در جنگ روانی و تلاش آنان برای تقابل با پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی اشاره و بر ضرورت هشیاری و بصیرت ملت ایران در این جریان تاکید کرد و گفت: براساس منابع اعتقادی باید ذهنیت پیشین نسبت به برخورد دشمنان داشت.

وی با اشاره به کتاب «شرح حدیث جنود عقل و جهل» حضرت امام(ره) عنوان کرد: ایشان در این کتاب جریان جهل را در برابر عقل و روایات تبیین کردند و با بازنگری بر تاریخ در می یابید که در تاریخ کشورهای بسیاری در اختیار استعمارگران بوده که هر کجا اگر منافع استعمارگران و مستکبران به خطر می افتد، آنان دیگر حد و مرزی برای خیانت و وحشی گری برای خود متصور نیستند.

شایان ذکر است؛ نشست « دشمنی آمریکا، توهم توطئه یا واقعیت» به همت انجمن اسلامی دانشگاه تربت حیدریه و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) در بستر مجازی برگزار شد.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha