شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاق

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی تصریح کرد: افزایش آمار طلاق در بین زوج های متولد دهه هفتاد، زنگ خطر را به صدا درآورده است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در بین زوج های جوان جامعه به خصوص در میان دهه هفتادی ها اظهار داشت: این مساله البته نیازمند ریشه یابی و آسیب شناسی دقیق از سوی متولیان و کارشناسان امر است، اما آن چه قابل توجه است این که افزایش میزان طلاق در بین زوج های جوان متولد دهه هفتاد، زنگ خطر جدی را برای جامعه ما به صدا درآورده و لذا نمی توانیم نسبت به این واقعیت تلخ بی تفاوت و یا کم تفاوت باشیم.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار ثبت احوال، حدود ۳۰ درصد طلاق های ثبت شده در شش سال گذشته مربوط به زنان متولد دهه هفتاد بوده که در میان آن ها، متأسفانه میزان طلاق صورت گرفته در میان کسانی که تنها یک سال از زمان ازدواجشان می گذرد، قابل توجه است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: جدای از تأثیر عوامل فرهنگی و اقتصادی به نظر می رسد که در میان نسل دهه هفتادی، برخلاف دهه های قبل تر، تا حدودی قبح طلاق به عنوان مبغوض ترین حلال الهی از بین رفته و به تعبیر امروزی ها، دیگر طلاق برای آن ها تابو نیست و لذا همان طور که به راحتی این نسل با هم آشنا شده و ازدواج می کنند، از آن سو به راحتی و به کوچک ترین بهانه ای از هم طلاق می گیرند.

وی بر لزوم توجه جدی نسبت به تفاوت های بین نسلی در جامعه تأکید کرد و بیان داشت: در این خصوص هم نیاز به تقویت بُعد آموزش در میان نسل دهه هفتاد داریم و هم این که فعالیت های رسانه ای و اطلاع رسانی بهتر و قوی تری برای آماده کردن بچه های نسل جدید به منظور ورود به زندگی مشترک و قبول مسئولیت در این زمینه دنبال شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha