یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور، صلح و ثبات در منطقه، احترام به حقوق ملت ها، عدم تجاوز و مداخله در امور داخلی کشورها، مقابله و مبارزه با تروریسم، پایان یکجانبه گرایی، پایبندی به معاهدات و تعامل سازنده را سیاست های روشن و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: این تصمیم با خود دولت جدید آمریکا است که به این سیاستها نزدیک یا از آنها فاصله بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه "دولت رو به پایان آمریکا در همه این سیاستها با ما فاصله گرفت"، گفت: اساس سیاست ما تعامل سازنده  و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تعامل گسترده با جهان است و آنهایی که تخاصم را شروع کردند، خودشان باید کنار بگذارند و هر موقع آنها از سیاست های خصمانه خود علیه ایران دست بردارند، شرایط متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور اظهارداشت: آدمی را که دورانش رو به پایان است، از ابتدا تحریکش کردند و با تصورات کودکانه و توهم آمیز از برجام خارج شد و آقایی که جدید آماده گفته است می خواهم به برجام برگردم. این به عهده آنها است اگر به وظیفه عمل کردند می توانند راه جدیدی را انتخاب کنند.

روحانی در عین حال تاکید کرد: ما برنامه های خودمان را به اراده آنها پیوند نمی زنیم، این برنامه ها به اصول ما پیوند خورده اند. حال اگر آنها  به سمت اصول ما حرکت کردند، راه باز است اما اگر نخواستند برنامه های ما  که بر مبنای تداوم روند حاکمیت کنونی تنظیم شده، ادامه می یابد.

رئیس جمهور اظهار کرد: مبنای برنامه های ما نیز تولید، افزایش صادرات، بازگشت ارز صادراتی به داخل کشور و وفور کالا در داخل است که تداوم می یابد.

خبر تکمیل می شود...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha