یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فعال مدنی اتریشی: سرکوب مسلمانان عواقب جدی در پی خواهد داشت

حوزه/ اتریش در پی حملات تروریستی برای سرپوش گذاشتن بر عدم کفایت وزارت اطلاعات این کشور، حملاتی علیه فعالان و شخصیت‌های مسلمان به نام «مبارزه با تروریسم» آغاز کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک فعال اتریشی می‌گوید اگر سرکوب مسلمانان ادامه پیدا کند، عواقب جدی در پی خواهد داشت.

 بازداشت فعالان و دانشگاهیان مشهور در اتریش تحت عنوان «مبارزه با تروریسم» با واکنش جدی روبرو شده است. اگرچه وزارت کشور ادعا کرد که عملیات انجام شده در روز دوشنبه علیه سازمان‌های تروریستی و کسانی که بودجه آن‌ها را تأمین می‌کنند ، بوده است ، اما فعالان حقوق بشر این را بهانه‌ای برای سرکوب می‌دانند.

عدم اقدام اطلاعاتی اتریش علی رغم داشتن اطلاعات مهم در مورد مهاجمی که هفته گذشته در یک تیراندازی گسترده در وین چهار نفر را کشته و ۲۲ نفر را زخمی کرد، انتقادات شدیدی دریافت کرده است.

روز دوشنبه ، به ۶۰ آدرس حمله شد و ۳۰ مسلمان، از جمله بسیاری از دانشگاهیان و فعالان برجسته، بازداشت شدند. برخی از بازداشت‌شدگان در این عملیات که دولت آنها را به عنوان یک ضربه بزرگ به تروریسم گزارش کرده بود ، عصر همان روز آزاد شدند.

یکی از بازداشت شدگان پس از آزادی گفت که کلمات در توصیف تجربیات بسیاری از مسلمانان بازداشت شده در آن روز ناکام می‌مانند.

وی گفت: اگر پلیس می‌خواست از من سئوال کند کافی بود در خانه را بزنند نه اینکه سرتاپا مسلح وارد اتاق خواب من شوند و مانند تروریست با من رفتار کنند.
وی گفت این عملیات می‌تواند در کشورهایی که تحت سلطه دیکتاتورها هستند توجیه پذیر باشد اما در قلب اروپا انتظارش را نداشتیم.

این فعال سیاسی ادعاهای کارل نهامر وزیر کشور مبنی بر عدم ارتباط این عملیات با حمله تروریستی هفته گذشته را رد کرد.

 مایکل پروبستینگ، فعال اتریشی معتقد است عملیاتی که در آن ده‌ها مسلمان بازداشت شدند ، نشانه روشنی از عزم آن‌ها برای سرکوب دین و دیدگاه‌هایی است که دولت اتریش مانند فرانسه از وجود آن‌ها راضی نیست.

وی خاطرنشان کرد: آزادی بیان فقط برای چارلی ابدو و کسانی که از اسلام متنفرند وجود دارد. با این حال ، آزادی اندیشه برای کسانی که از حقوق مسلمانان دفاع می‌کنند و علیه نژادپرستی و  اسلام هراسی هستند ، سلب می‌شود. این یک رسوایی بزرگ است.  

وی خاطرنشان کرد: من مسلمان نیستم اما مهم نیست. مسلمانان و غیرمسلمانان باید برای دفاع از حقوق اساسی دموکراتیک با هم همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha