شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری کنگره ملی شهدا

حوزه/ در مراسم رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری کنگره ملی شهدای استان قم، از ۳۴ اثر فاخر فرهنگی هنری رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از تولیدات فرهنگی هنری کنگره ملی شهدای استان قم همزمان با یادواره سرداران و ۶۰۹۰ شهید قم و با حضور حاجی زاده رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان، موحد جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام و دیگر مسئولین استانی در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم که به همت کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدای قم برگزار شد،۳۴ اثر فاخر فرهنگی هنری رونمایی شد.

یزدی نژاد دبیر کمیته فرهنگی کنگره شهدا قم گفت:آثار رونمایی شده در این همایش شامل ۲۷ عنوان کتاب در حوزه شهدا،۲ قطعه سرود، یک نماهنگ،۳ فراخوان فرهنگی هنری و یک هویت بصری انتشارات کنگره شهدای قم است.

مسئول بسیج هنرمندان قم همچنین ادامه داد: کمیته فرهنگی کنگره ملی شهدای استان قم متشکل از ۸ کارگروه کتاب، فرهنگی، هنری، کودک و نوجوان فیلم و انیمیشن، عکس، شعر و ادبیات داستانی و هنرهای تجسمی است که در حوزه ایثار و شهادت تولیدات قابل توجهی داشته است.

تا ابد در قبال خانواده شهدا و ایثارگران مسئولیت داریم

حاجی‌زاده رئیس کنگره ملی شهدای استان قم  نیز در این مراسم با بیان خاطراتی در خصوص شهدا و کرامت بی نهایت آن‌ها گفت:تمام تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که در روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

وی تاکید کرد: هنرمندانی که در عرصه ترویج فرهنگ شهادت کار می‌کنند، بدانند که این ماموریت از سمت خود شهیدان به آن‌ها واگذار شده است و آن‌ها خود ناظر بر این فعالیت هستند و اجر این کار بی پاسخ نخواهد ماند.

حاجی زاده با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون وظایف هنرمندان گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کسانی که در حوزه ترویج فرهنگ شهدا کار می‌کنند جهادگر هستند و در مقابل دشمنانی ایستاده اند که می‌خواهند فرهنگ شهادت را تحریف کرده و به دست فراموشی ببرند.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد:تا ابد در قبال خانواده شهدا و ایثارگران مسئولیت داریم چراکه آن‌ها خود فرزندانشان را با صبوری و سخاوت به اسلام و انقلاب اهدا کردند تا ارزش‌های این نظام همواره محفوظ باشد.

حاجی زاده همچنین عنوان کرد سبک و سیره شهدا و روش زندگی آن‌ها باید سرلوحه و الگوی همه عرصه‌ها در زندگی مردم و مسئولین قرار داده شود.

به دنبال حرکت در مسیر تولید آثاری خلاق و موثر هستیم

سیدموسی‌حسینی‌کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم  با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان فرهنگی و هنری در استان قم تاکید کرد: کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم با تشکیل ۸ کارگروه تخصصی به دنبال حرکت در مسیر ِ تولید آثاری خلاق و موثر است.

وی ادامه داد: کارگروه‌های تجسمی، هنری، کودک و نوجوان، شعر و داستان و تاریخ شفاهی، محصولات فرهنگی و هنری، عکس، کتاب و فیلم و انیمیشن و کلیپ، کارگروه‌های ۸ گانه کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم هستند که امروز بخشی از تولیدات ارزشمندشان رونمائی خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان قم تصریح کرد: ریاست این کمیته بر عهده‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نهاده شده و دبیری این کمیته با سازمان بسیج هنرمندان می‌باشد که به لطف و مدد شهدا قدم‌های بسیار خوبی تاکنون برداشته شده و به مرور از دیگر آثار تولیدی این کمیته رونمائی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha