شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بازمانده حمله به مسجد در نیوزیلند غرفه «صلح و عشق» برگزار کرد

حوزه/ در نمایشگاه سالانه‌ای که در پارک هون هی در نیوزیلند برگزار شده، یکی از بازماندگان حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ، باجه‌ای با عنوان «غرفه صلح و عشق» راه اندازی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از odt، یکی از بازماندگان حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ، با شرکت در یکی از نمایشگاه‌های فروش محصولات در نیوزیلند، باجه‌ای با عنوان «غرفه عشق و صلح» راه اندازی کرده و در آنجا برای ترویج همدلی و همبستگی میان مردم فعالیت می‌کند.

 در نمایشگاهی که در پارک هون هی برگزار می‌شود، بیشتر مردم آثار هنری، صنایع دستی و آشپزی عرضه می‌کنند، در این میان فرید احمد از بازماندگان تیراندازی در مسجد غرفه همدلی برپا کرده است.

گفتنی است در حمله تروریستی به دو مسجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در ۱۵ مارس سال گذشته، ۵۱ نمازگزار مسلمان به خاک و خون کشیده شده و عده بیشماری مجروح شدند. احمد تنها نمازگزار و بازمانده این حمله بود که حاضر شد مهاجم جنایتکار را ببخشد، درحالی که همسرش حسنا را در این حمله وحشیانه از دست داده بود. وی هدفش را ترویج وحدت و همبستگی عنوان کرده بود.

وی که غرفه‌ای را از ساعت ۴ تا ۷ بعد از ظهر اداره می‌کند می‌گوید: من فکر کردم چرا این کار را نکنم و بیشترین استفاده از این گردهمایی برای ترویج پیام صلح نبرم. به ویژه اینکه پس از محدودیت‌های کرونا و در هنگام قرنطینه‌ها، شاهد خشونت‌های خانگی زیادی هستیم و اتفاقاتی هم که د ر فرانسه رخ داده بسیار دردناک هستند.

وی خاطرنشان کرد: من فکر کردم از این فرصت استفاده کنم و برای مردم از اهمیت عشق و صلح بگویم.

وی در غرفه خود شکلات و حناگذاری رایگان به مشتریان ارائه می‌دهد. احمد همچنین یک نظرسنجی در میان شرکت کنندگان برگزار کرده و از آن‌ها می‌خواهد بهترین راه ایجاد وحدت در میان شهروندان را از میان چهار گزینه عشق، نفرت، صلح و خشونت انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha