یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسجد و کلیسا در منچستر مراسم «هفته ادیان» برگزار می‌کنند

حوزه/ مسلمانان با همکاری جمعی از مسیحیان شهر اکلز در منچستر به منظور  ارتقاء روابط میان ادیانی و درک متقابل، مراسمی را با عنوان «هفته ادیان» برگزار می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mancunianmatters، مسیحیان و مسلمانان در شهر اکلز در منچستر انگلستان به منظور ارتقاء روابط میان ادیانی و درک بهتر متقابل، به برگزاری مراسم «هفته ادیان» اقدام کرده‌اند.

این طرح سراسری با هدف ایجاد یک کانال ارتباطی بین افراد از دو مذهب به منظور ایجاد درک بهتر از عقاید و اعمال مذهبی آغاز شده است.

شورای مسلمانان بریتانیا مجری این طرح بوده و پروژه مشابهی که توسط انجمن مسلمانان-مسیحیان اداره می‌شود نیز حامی این طرح می‌باشد. در همین راستا مسجد اکلز با کلیسای پاتریکرافت و کلیسای جاده وورسلی در سوئینتون در این طرح مشارکت خواهند داشت.

طاهر محمود داوطلب مسجد است که در این راستا با جامعه مسیحیان همکاری می‌کند گفت: هدف ما این است که گروه‌ها همدیگر ار بهتر بشناسند و هر گونه باور غلط برطرف گردد.

وی خاطرنشان کرد که پروژه‌های مشابهی نیز توسط اعضای مسجد اجرا شده‌اند. که از جمله آن ها رویداد ماهانه «دیدار همسایه مسلمان» است. که معمولا با چای و شیرینی یا قهوه و گفتگوی متقابل همراه است.

کشیش روت واتسون از کلیسا گفت: اینکه از ادیان مختلف هستیم نباید در میان ما اختلاف بیاندازد. و به این معنی نیست که نمی‌توانیم برای آگاهی از یکدیگر صحبت کنیم و در مورد موضوعات آسان و موضوعات دشوار صحبت کنیم.

وی گفت: ۹۹ درصد مسلمانان و مسیحیان می‌توانند با یکدیگر کنار بیایند ، آنها فقط باید با یکدیگر صحبت کنند.

وی  این پروژه را مثبت توصیف کرده و ابراز امیدورای کرد جوانان بیشتری به آن بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha