جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین رونمایی از سردیس شهدای قم

حوزه/ آیین رونمایی از یادمان ۱۲ شهید سرافراز استان قم به همت شهرداری قم و در قالب برنامه های کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم، با حضور خانواده های شهدا و همچنین نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی و مدیران و مسئولین این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،احمد حاجی زاده صبح امروز در مراسم رونمایی از یادمان ۱۲ شهید سرافراز استان قم که در حسینیه آیت الله خامنه ای گلزار شهدای قم برگزار شد گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری فعالیت هایی که در زمینه یاد شهدا انجام می شود باید ماندگار و ابتکاری باشد.

رئیس ستاد اجرایی کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم افزود: ما می خواهیم برای انجام فعالیت بر اساس ذائقه نوجوانان و جوانان و استقبال بیشتر این قشر از یادمان ها و نمادهای زیبایی با مضامین شهادت استفاده کنیم.

وی گفت: ۱۲ سردیس شهدا با همت ۱۲ هنرمند مطرح کشور آماده شده که قرار است در نقاط مختلف شهر قم نصب شوند.

سیدمحمد موسوی منش در ادامه به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک روز قم گفت: ابتدای امسال این سمپوزیوم در دستورکار قرار گرفته و کمیته های فنی این سمپوزیوم با حضور هنرمندان تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به موج دوم شیوع کرونا از هنرمندان خواسته شد در کارگاه های خود سردیس ها را بیافرینند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اظهار داشت: امروز به مناسبت گرامیداشت روز قم از این آثار هنری رونمایی می شود تا در نقاط مختلفی از شهر مقدس قم در معرض دید عموم قرار داده شوند.

احمد امیرآبادی، در ادامه این مراسم گفت: می بایست المان ها و نمادهای تمام شهدا را در کوی و برزن نصب کرد تا یاد این عزیزان و یاد حماسه هایی که خلق کردند برای همیشه در اذهان ما حفظ شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید یاد شهدا در نقاط مختلف شهرها به چشم بخورد تا جوانان و نوجوانان ما هنگامی که از خانه قدم به بیرون می گذارند یاد این قهرمانان در دلهایشان زنده شود.

در پایان این آیین از سردیس ها توسط خانواده های معزز شهیدان زین الدین، حیدریان، اکبری، آیت الله سعیدی، جواد دل آذر، مصطفی کلهری، مطهری، آیت الله مصطفی خمینی و چهار شهید دیگر از شهدای شهر قم رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha