جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اتحاد ادیان

حوزه/ مراسم افتتاحیه کلیسای جامع برای اتحاد وهمدلی وهمبستگی بین مذاهب مسلمان، مسیحی و یهودی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از AIN، مراسم افتتاحیه کلیسای جامع برای اتحاد و همدلی و همبستگی بین مذاهب مسلمان، مسیحی و یهودی برگزار شد، جایی که  مسیر اخوت  بین سه دین است و مردم منطقه (سان خوان) را از سه نهاد متحد می کند: اسقف اعظم سان خوان از کویو، باشگاه لبنان-سوریه و جامعه یهودی.

این کار برای ایجاد پل ارتباطی بین مردمان این ادیان است که در این مراسم  شهردار پایتخت، امیلیو بایستروچی، رئیس جامعه یهودی، لئوناردو سیرر و رئیس مجموعه لبنان-سوریه حضور داشتند.

 اسقف اعظم منطقه( سان خوان ) دو کویو ، مونسیگنوره خورخه لوزانو، رئیس شورای مشورتی سان خوان، آریل پالما، معاون ملی و رئیس شورای جهانی صلح پارلمان، والبرتو آلنده، وزیر گردشگری و فرهنگ، کلودیا گرینزپان، مدیر پرستش جامعه یهودیان سان خوان، پائولا رومرو و سایر مقامات در این مراسم افتتاحیه نیز حضور داشتند.

در این مراسم سخنرانی توسط اسقف اعظم خورخه لوزانو به نمایندگی از کاتولیک ها آغاز  شد. ریکاردو آندینو برای آیین مسلمان و پائولا رومرو برای آیین یهود سخنرانی کردند.

رئیس باشگاه لبنان-سوریه خاطرنشان کرد که "مخالف مسیر خصومت است و خصومت علت تبعیض ها و اختلافات، عدم تحمل و نژادپرستی است. به یاد داشته باشیم که چگونه بسیاری از مسیحیان، یهودیان و مسلمانان مورد تبعیض یا قتل قرار گرفته اند، یا برای جلوگیری از مرگ مجبور به مهاجرت به خارج از کشور شده اند. به همین دلیل است که امروز ما یک مسیر برای خواهران و برادران را مشخص می کنیم، راهی که به ما یادآوری می کند همه ما عاشقانه کنار هم زندگی کنیم، این به ما می آموزد که هر یک از افراد را بدون توجه به عقاید و رنگ بها دهیم و دوستشان داشته باشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha