پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 928036
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
بیش از ۷۰۰ مسجد در عمان بازگشایی شدند

حوزه/ بیش از ۷۰۰ مسجد با ظرفیت بیش از ۴۰۰ نفر در سرتاسر عمان بازگشایی می‌شوند که این اقدام توسط کمیته عالی مقابله با تحولات ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور نظارت می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofoman، طبق تصمیم کمیته عالی مقابله با تحولات ناشی از وشیوع یروس کرونا در کشور عمان، در تعطیلات روز یکشنبه بیش از ۷۰۰ مسجد در این کشور مجددا بازگشایی شدند.

در همین راستا کمیته، مجاز به بازگشایی مساجدی شد که ظرفیت آنها ۴۰۰ نمازگزار یا بیشتر است. این کمیته ضمن تاکید بر تعهد به اقدامات پیشگیرانه، اعلام کرد که براساس «دستورالعمل راهنمایی ویروس کرونا» صادر شده توسط وزارت اوقاف و امور دینی که هفته گذشته صادر شده عمل خواهد کرد.

ظاهر عبدالله الحسنی ، مدیر اداره مساجد در اوقاف و وزارت امور دینی در این باره گفت که ثبت نام برای مساجد بیشتر واجد شرایط برای بازشدن از طریق پر کردن فرم الکترونیکی توسط ناظران مساجد به صورت آنلاین همچنان قابل انجام است. و کافی است مسئولان در هر مسجدی در این رابطه اقدام کنند.

الحسنی گفت: اداره مساجد تعدادی از درخواست ها را رد کردیم زیرا مساجد درخواست شده برای افتتاح مطابق با شرایط نبوده و ایمنی کافی برای نمازگزاران در آنها وجود نداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha