پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام علی محمدی

حوزه/مسئول گروه جهادی مکتب‌ سلیمانی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما نقش گروه‌های جهادی را در رهایی مردم از تنگناهای اقتصادی و همچنین بیماری کرونا موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام علی محمدی در برنامه "یه روز تازه" درباره فعالیت‌های گروه جهادی مکتب‌ سلیمانی گفت: اصالت کارگروه ما به پیروی از جمله امام خمینی(ره) که فرمودند "ما انقلاب کردیم تا مسجد بسازیم"، در مسجد شکل گرفت و نام آن پیش از شهادت سردار دل‌ها، گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بود. اما پس از شهادت سردار سلیمانی و فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "سردار سلیمانی مکتب بود"، نام گروه را به مکتب سلیمانی تغییر دادیم.

وی افزود: قرار نیست خودمان بنشینیم و دیگران کار کنند، سردار سلیمانی همیشه خودشان در خط مقدم‌ها حضور داشتند. بنده یک طلبه هستم و شاید طبق روش طلبه‌ای باید در منبرها سخنرانی کنم، اما به اعتقاد خودم، منبر امروز با منبرهای سنتی گذشته فرق دارد. منبر امروز در کف میدان بودن و ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و... به مردم است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی در گروه جهادی مکتب سلیمانی گردهم آمدند اظهار کرد: ما می‌خواهیم گروه‌های جهادی از مسجد و گروه‌های کوچک به یک تشکل تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره وضعیتی که امروزه در آن هستیم و راه‌های نجات گفت: عوامل شفا اول مادی یعنی همان پیشگیری‌ها و درمان‌ها و دوم معنوی است یعنی اعتقاد به اینکه خداوند هرچه بخواهد می‌تواند انجام دهد. متاسفانه ما علاوه بر کرونا دچار بیماری غفلت هم شده‌ایم. یادمان رفته که بازگشت هرچیز به سوی خداست.

وی در پاسخ به اینکه آیا تفکر جهادی می‌تواند در این روزها کمک‌بخش مردم باشد یا خیر بیان کرد: قطعا موثر خواهد بود؛ تفکر لیبرالی می‌گوید "من"، در صورتی که تفکر جهادی می‌گوید"تو"؛ یعنی دیگری را بر خود ترجیح می‌دهد. قطعا دوستان جهادگر می‌توانند در اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی جامعه کمک‌کننده باشند.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha