سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سنجش سلامت

حوزه/ قائم مقام معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه به طرح سنجش سلامت اشاره و خاطر نشان کرد: در این برنامه، طلاب جدیدالورود مورد پایش قرار می گیرند که امسال با توجه به بیماری کرونا ، با رعایت شرایط بهداشتی و برنامه ریزی لازم، انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام میراحمدی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مرکز خدمات در عرصه های گوناگون فرهنگی، معیشت، وام و سلامت، خدماتی را به طلاب غیرشاغل ارائه می دهد، گفت: یکی از معاونت های این مرکز سلامت و بیمه است که بیشتر افراد به طور روزانه برای این مقوله مراجعه می کنند.
وی با اشاره به اینکه بحث بیمه تکمیلی دغدغه هزینه درمان را کمتر کرده است، ابراز کرد: در بحث اعمال جراحی و حتی بیماری های خاص نیز در قالب کمیسیونی به بررسی پرداخته و در صورت تایید، هزینه ای مضاعف کمک می شود.
قائم مقام معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه به طرح سنجش سلامت نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در این برنامه، طلاب جدیدالورود مورد پایش قرار می گیرند که امسال با توجه به بیماری کرونا ، با رعایت شرایط بهداشتی و برنامه ریزی لازم، انجام خواهد شد.
دانش سلامت میان طلاب و اساتید، افزایش یابد
همچنین، در این دیدار دکتر یوسفی، مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه رویکرد آموزش و پیشگیری را از کارهایی دانست که در این مرکز دنبال می شود و البته طرح سنجش سلامت نیز چند سالی است که در دو بعد جسمی و روانی مدنظر قرار گرفته و اقدام می شود.
وی با اشاره به مشارکت این حوزه در امور سلامت طلاب، گفت: اگر دانش سلامت حوزویان افزایش یابد، بسیار مفید بوده و اهمیت آن برای طلاب علوم دینی دو چندان است.
یوسفی افزود: ایجاد و تقویت نگرش و رویکرد سلامت در میان طلاب و کادر مدارس پیشنهاد خوبی است که نیازمند برنامه ریزی می باشد تا از سرفصل های آماده شده بهره مند شوند.
روزانه ۲۰ هزار نفر در دو هفته گذشته از سامانه مجازی حوزه خراسان استفاده کرده اند
حجت الاسلام سید حمید علوی (آزیز)، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه سامانه آموزش مجازی از سال ۱۳۹۶ در حوزه خراسان طراحی و راه اندازی شد و در سال جاری و ایام کرونا ارتقاء یافت و لذا حوزه علمیه خراسان غافل گیر نشد، ابراز کرد: ۲۰۰ شعبه مجازی با روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس برخط (آنلاین) در سامانه LMS حوزه علمیه خراسان برگزار می شود که روزانه ۲۰ هزار نفر در دو هفته گذشته از این سیستم بهره برده اند و کادر و اساتید مدارس برای استفاده از آن آموزش دیده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبه و پیگیری مرکز خدمات نسبت به برنامه ریزی برای بازنشستگی اساتید و کادر مدارس اشاره و خاطر نشان کرد: اساتید و کادر مدارس در طول چندین سال بدون هیچ چشم داشتی به تربیت سربازان امام زمان(عج) می پردازند و از این رو مرکز خدمات به عنوان متولی امور معیشتی و خدمات بیمه ای حوزویان، می تواند به منظور تکریم اساتید و مدیران محترم در دوران بازنشستگی ایشان برنامه ریزی لازم را انجام دهد، به گونه ای که با ارتقاء سهم بیمه در سنوات پایان خدمت، دغدغه های معیشتی دوران بازنشستگی به حداقل برسد.
حجت الاسلام سید حمید علوی (آزیز) همچنین به شرایط شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: همانگونه که برای اقشار مختلف پزشکانی به عنوان پزشک اورژانسی با بیماران کرونایی مرتبط هستند و ویزیت مستمر و ارائه خدمات درمانی تا زمان بهبود برای افراد انجام می دهند، پیشنهاد می شود که مرکز خدمات به عنوان متصدی امور سلامت طلاب و اساتید، برنامه ای برای این بخش از فعالیت های درمانی خود داشته باشد.
معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه با توجه به راه اندازی سامانه LMS۲ در این حوزه شرایط استفاده از فضای مجازی در بخش نرم افزاری فراهم است، پیشنهاد داد: نسبت به کمک هزینه خرید سخت افزارهایی مانند تبلت و لپ تاپ برای استفاده اساتید و طلاب ممتاز از سوی مرکز خدمات، برنامه ریزی شود.
گفتنی است، در پایان این دیدار، مقرر شد که کارگروهی موارد فوق را پیگیری و اجرایی کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha