چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرهنگ

حوزه/ عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک اصلاح فرهنگی جامعه به شکل مطلوب و مورد انتظار، مستلزم برنامه ریزی منسجم و هدفمند است.

طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: این که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند اهمیت فرهنگ برای جامعه مثل اهمیت و ضرورت اکسیژن برای تداوم حیات بشری است، نشان دهنده جایگاه رفیع مسایل فرهنگی است و این که بی توجهی به این مقوله می تواند در حیات جامعه ی انسانی، خلل جدی وارد کند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگ بر اقتصاد، سیاست، امنیت، بهداشت و درمان و ... گفت: اهمیت و حساسیت فرهنگ و به تبع آن مسایل فرهنگی تا آن جاست که چنانچه معضلات فرهنگی یک جامعه رفع نشود، نمی توان چندان اُمیدی به حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... به معنای واقعی کلمه داشت چرا که فرهنگ بر همه این حوزه ها و عرصه ها به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم، تأثیر می گذارد.

استاد جامعه الزهرا(س) همچنین گفت: از سویی باید توجه داشت که اصلاح فرهنگی و رفع معضلات مربوطه، یک شبه و با صدور بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود بلکه نیاز به کار جدی و مستمر و در ضمن صبوری و حوصله بسیار تا رسیدن به نتیجه مطلوب در این باره، کاملاً احساس می شود

وی خاطرنشان کرد: مسلم است که اصلاح فرهنگی نیاز به برنامه ریزی منسجم و هدفمند دارد و این که مدیران و مسئولان دولت و حاکمیت، قبل از هر چیز باور به این موضوع داشته باشند که یکی از رسالت های جدی آن ها تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه است.

توکلی بیان داشت: صدالبته در این راستا باید زیرساخت های فرهنگی نیز تقویت شده و حمایت های مطلوب و هدفمند از حوزه فرهنگ صورت گیرد، نه این که فرهنگ و مسایل فرهنگی در اولویت دهم برخی مسئولان کشور هم نباشد و تنها در حد حرف و شعار دم از فرهنگ و لزوم کار فرهنگی در جامعه بزنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha