جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازگشایی مسجد امام الشافعی در مصر پس از مرمت و بازسازی

حوزه/ مراسم بازگشایی مسجد امام الشافعی در قاهره با حضور جمعی از سیاستمداران برگزار گردید. این مسجد با هزینه ۱۳ میلیون پوند مصری به عنوان یک بنای تاریخی مرمت شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از menafn، مسجد امام الشافعی پس از مرمت و بازسازی در قاهره پایتخت مصر روز جمعه با حضور جمعی از سیاستمداران این کشور از جمله خالد العنانی وزیر گردشگری و آثار باستانی و مختار گومه وزیر اوقاف مذهبی و خالد عبدالعال فرماندار قاهره بازگشایی شد.

مراسم بازگشایی مسجد پس از مرمت ، که با هزینه ۱۳ میلیون پوند مصری انجام شده بود ، با برگزاری نماز جمعه در این بنای یادبود برگزار گردید.

این دو وزیر و فرماندار همچنین از روند ترمیم قبه امام الشافعی که در مارس ۲۰۱۷ تحت نظارت وزارت گردشگری و آثار باستانی آغاز شده، بازدید کردند. این کار حدود ۲۰ میلیون پوند مصری بودجه از صندوقی برای حفاظت از فرهنگ دریافت کرده است.

العنانی گفت که پروژه مرمت مسجد قابل توجه بوده است. این ترمیم تحت نظارت وزارت گردشگری انجام شد و بودجه کامل ۱۳ میلیون پوند مصری از وزارت اوقاف تأمین شد.

وی در این مراسم به تلاش‌های دولت مصر برای توسعه منطقه اشاره کرد. این کار از جمله کارهایی بود که برای توسعه دریاچه عین السیرا و اطراف موزه ملی تمدن مصر از جمله پل‌ها و جاده‌ها انجام شد.

 هشام سمیر ، دستیار وزیر جهانگردی و آثار باستانی در امور مهندسی ، گفت که فاز اول پروژه مرمت در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. این مرحله شامل تکمیل تمام نظارت‌های تاریخی و ساختاری قبه و مستندات باستان شناسی، اجزای آن و تزئینات آن بوده است.

علاوه بر این ، یک رویکرد مرمت بهینه برای ترمیم خرابی سازه و اقدامات محافظتی لازم برای تمام عناصر معماری و زیباسازی آن در نظر گرفته شد. این امر همزمان با اتمام تمام مراحل مرمت نمای خارجی صورت گرفت.

مرحله دوم این پروژه در سال ۲۰۱۹ آغاز شد ، که تقریباً ۶۵٪ آن به اتمام رسید و کار تا اواسط ۲۰۲۱ خواهد داشت.

گفتنی است مسجد امام الشافعی در زمان خدیو محمد علی توفیق در سال ۱۳۹۹ هجری قمری/ ۱۸۹۲ میلادی ساخته شده است. از سبک مساجد سرپوشیده پیروی می‌کند و از سنگ آهک با سقف چوبی با یک مربع در وسط ساخته شده است. به مسجد یک قبه متصل است که قدمت آن به دوران ایوبیان برمی‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha