سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از طلاب جمهوری آذربایجان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم پیروزی‌هایی همچون پیروزی اخیر مسلمانان در قره باغ برای امت اسلام در تمام نقاط جهان رقم بخورد و به خروج بیگانگان از تمامی سرزمین های اشغال شده اسلامی و به ویژه شکست اسرائیل بیانجامد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ‌حوزه، آیت الله علی‌رضا اعرافی در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون کشور آذربایجان که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی‌هایی که برای مردم عزیز و مسلمان آذربایجان بدست آمده است، گفت: امیدواریم این پیروزی های برای امت اسلام در تمام نقاط جهان رقم بخورد و به خروج بیگانگان از تمامی سرزمین های اسلامی و به زودی به شکست رژیم غاصب اسرائیل  بینجامد.

وی بیان داشت: وقتی وقایع قره باغ اتفاق افتاد، برای ما حوزویان سنگین بود و احساس وظیفه کردیم و اعلام موضع محکمی از باب تکلیف شرعی و دینی داشتیم.

مدیر حوزه های علمیه گفت: در جلسه ای که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان نیز فرمودند در موضوع سرزمین های اسلامی بدون هیچ ملاحظه سیاسی و با منطق بین المللی اعلام موضع می کنیم و حامی آزاد شدن مناطق اسلامی هستیم.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از بیانیه ای که حوزه علمیه قم صادر کرده بود استقبال کردند و فرمودند که کار درستی انجام داده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: کشور آذربایجان ریشه ای تاریخی در علوم دینی و حوزوی دارد؛ این پیشینه پردرخشش، باید همچنان ادامه پیدا کند و این پیوند قطع نشود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: تعلق خاطر و سنت‌های حوزوی و پرورش دانشمندان دینی خدمت‌گزار ملت و پیشگام در عرصه‌های رشد علمی، اخلاقی تمدنی باید در آذربایجان حفظ گردد و ارتقاء یابد؛ این مستلزم کارهایی بالاتر از کارهای عادی است و یک جهش نو نیاز دارد؛ از حوزویان آذربایجان این امر متوقّع بوده، شدنی است و ما هم هر آنچه بتوانیم در این راه به آنان کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت تهذیب نفس برای روحانیت خاطرنشان کرد: سلامت روحی، دینی و معنوی، تهذیب نفس و تزکیه باطن حرف اول و آخر را در مجموعه روحانیت می زند؛ تقاضا دارم به این امر توجه ویژه ای داشته باشید.

آیت الله اعرافی گفت: به ترویج فرهنگ دینی بپردازید؛ ملت و دولت حاکم آذربایجان هم به خوبی می‌دانند که فرهنگ دینی در رشد و شکوفایی و استقلال و عظمت کشور تأثیر بسیاری دارد و باورهای خردمندانه و معنویت اسلامی نسل جوان آنجا را سیراب خواهد کرد و این حوزویان هستند که باید با تحفظ بر تمام معیارها و ضوابط رایج، در پاسخ به اینگونه مطالبات ملی پیشگام و پاسخگو باشند.

وی خطاب به روحانیون آذربایجان عنوان داشت: می بایست آثار علمی و هنری متناسب با شرایط روز و مرتبط با قشر جوان کشور را در حوزه های دینی پیگیری نمایید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مورد دولت ارمنستان گفت: دولت ارمنستان نباید اشتباهات گذشته اش را  ادامه دهد و با قوانین بین المللی واحساسات و منطق دینی رودررو شود.

امام جمعه قم بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در کنار مسلمانان دنیا بوده و هنوز هم همین گونه است؛ منطق درست هم همین است که خطاهای گذشته را اصلاح کند و خطاهای جدیدی را مرتکب نشود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: باید در کنار ملت عظیم آذربایجان به دولت این کشور همسایه نیز تبریک بگوییم. دولتمردان آذربایجان دیدند که هرگاه منطق درستی وجود داشته باشد، ایران هم در کنار ایشان است.

وی افزود: امیدواریم دولت آذربایجان به برخی مسائل همچون ارتباط با برخی کشورها که برای امت اسلام خطرناک است توجه نمایند.

آیت الله اعرافی در پایان وعده به پیروزی حق و ایمان را وعده‌ای الهی دانست که تحقق آن با وحدت و اخوت امت اسلام تضمین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha