جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام راستگو

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: در طول بیش از ۳۵ سال، چندین نسل با قصه گویی و فعالیت های فرهنگی و تربیتی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو با آموزه های دینی آشنا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله متقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن راستگو، اظهار داشت: ما روحانی فاضل و استاد عزیزی را از دست دادیم که حقیقتاً مخلصانه در طول سال ها فعالیت اثرگذار، توانست دین و مفاهیم ناب دینی و تربیتی را به زبان ساده و کودکانه به نسل های مختلف انتقال داده و این کار را را با ذوق و هنرمندی خاص خود از طریق قصه گویی و روش های جذاب انجام دهد.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز مرحوم حاج آقای راستگو این بود که علاوه بر تسلط بر مباحث حوزوی، آشنایی بسیار خوبی با علوم و فنون مربوط به روان شناسی تربیتی و روانشناسی رشد کودک و نوجوان داشت و لذا در فعالیت های خود همواره، موفقیت های چشمگیری داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما گفت: آن روحانی مجاهد و فرهیخته، بیش از ۳۵ سال از طریق رسانه، با ابزار قصه و به سادگی و شیرینی، مفاهیم دینی را به چند نسل بعد از انقلاب آموزش داد و بسیاری از طلاب و فضلای حوزه با حضور در کلاس ها و دوره های آموزشی ایشان، با راه و روش های برخورد مناسب و مؤثر با کودکان و نوجوانان به خوبی آشنا شدند.

وی بیان داشت: بچه های متولد دهه شصت و هفتاد، هنوز هم خاطرات شیرینی از حضور ایشان در تلویزیون دارند که واقعاً نشان می دهد این بزرگوار چه تأثیر بزرگ و قابل توجهی بر این نسل داشت.

حجت الاسلام و المسلمین متقی زاده افزود: مرحوم حاج آقای راستگو، به معنای واقعی کلمه، الگوی ارزشمندی از معلمی و کار تربیتی در حوزه کودک و نوجوان بود که ماحصل تلاش های ایشان به عنوان یک کارشناس و صاحب نظر در مباحث دینی و اعتقادی باید بیش از پیش مورد توجه حوزویان و موسسات تخصصی تربیتی قرار گیرد.

وی در خاتمه گفت: خداوند ایشان را با امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرین ایشان محشور کند چه آن که در وجود او نیز حقیقتاً عشق به اهل بیت (ع) و خدمت به دین و انقلاب، موج می زد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha