جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معرفی ۱۰ مقبره مسلمان به عنوان میراث فرهنگی در کیپ تاون

حوزه/ برای نخستین بار آژانس میراس منابع ملی در شهر کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی، ۱۰ مقبره مسلمان را معروف به «حلقه اسلام» به عنوان میراث فرهنگی معرفی می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از iol، مقامات شهری کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی، از اقدام آژانس میراث منابع ملی در این شهر که قرار است  ۱۰ مقبره اسلامی را به عنوان میراث فرهنگی معرفی کنند، استقبال به عمل آوردند.

این ۱۰ مقبره اسلامی که به عنوان «حلقه اسلام» معرفی شده‌اند، نخستین مقبره‌های مسلمان هستند که توسط این آژانس تحت عنوان میراث ملی معرفی می‌شوند. مقبره‌های مذکور در ماکاسار، سیمون تاون، موبری، اودکرال، سیگنال هیل و کونستانتیا واقع شده‌اند.

در بیانیه مقامات شهری کیپ تاون آمده است: ما از این بیانیه قریب الوقوع استقبال می‌کنیم. مدت‌ها بود که به رسمیت شناختن اهمیت فرهنگی این مقبره‌ها به شدت مورد نیاز بود.‌

در ادامه این بیانیه آمده است: با اعلام مقبره‌های «حلقه اسلام» به عنوان یک میراث ملی، ما میراث بی‌نظیر مرتبط با تاریخ اسلام در آفریقای جنوبی و مبارزه برای مدارای مذهبی را تایید کرده‌ایم. کیپ تاون فرهنگ متنوع، منحصر به فرد و غنی دارد و تمامی جوامع به غنی‌سازی این فرهنگ کمک می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha