سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استاندار خوزستان

حوزه/ شریعتی، با بیان اینکه ریشه‌ اصلی مشکلات اجتماعی دوری از فرهنگ اسلامی است، گفت: استانداری طرح تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار خود داده که امیدواریم با همکاری مشترک مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان، گامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و تقویت موقعیت زنان مطابق با سنن اسلامی، برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در آیین افتتاح رسمی ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان، ضمن تقدیر از مدیریت و کادر حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: بنده تا حدودی در جریان فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران قرارگرفته و بدین منظور از مدیریت و کادر حوزه علمیه بابت زحمات بی‌دریغشان تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در حال حاضر لازمه‌ جامعه‌ اسلامی است، کار در حوزه فرهنگ در همه‌ اقشار خصوصاً بانوان بوده و باید تلاش‌های فراوانی در این زمینه صورت گیرد.

استاندار خوزستان، با بیان اینکه اگر مشکل طلاق در جامعه وجود دارد، علت آن دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است، گفت: امروزه با مشکلات زیادی همچون طلاق در جامعه مواجه هستیم که یکی از علت‌های اصلی آن دور شدن از فرهنگ اسلامی است.

شریعتی، با اشاره به آیه‌ی ۱۸۷ سوره بقره مبنی بر «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ»، بیان کرد: اگر همین نکته قرآنی که «زنان جامه عفاف شما و شما نیز لباس عفت آن‌ها هستید» را در زندگی شخصی خود پیاده کنیم، بسیاری از مشکلات خانواده‌ها حل می‌شود؛ اما متأسفانه مرد و زن این دروس قرانی را کنار گذاشته و بلندگوی ایرادات هم شده‌اند.

وی ضمن قدردانی از اجرای طرح «حیات طیبه» از سوی مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان، گفت: استانداری نیز طرح تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار خود داده و امیدواریم با همکاری مشترک گامی در راستای تحکیم بنیان خانواده و تقویت موقعیت زنان در جامعه مطابق با سنن اسلامی برداریم.

وی در پایان به مسئولین حوزه علمیه خواهران قول داد که پیگیر حل مشکلات و نیازمندی‌های آن‌ها باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha