جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نگرانی موذن مسجد مرکزی لندن از وقوع دوباره حملات چاقوکشی

حوزه/ موذن مسجد مرکزی لندن در پارک رجنتز که در ماه فوریه مورد حمله چاقو قرار گرفته، نسبت به وقوع دوباره حملات اسلام‌هراسی خطرناک و چاقوکشی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thisislocallondon، موذن مسجد مرکزی لندن در پارک رجنتز، نسبت به وقوع دوباره حملات چاقوکشی ابراز نگرانی کرد.

در ۲۰ فوریه ، رفعت مقلد، ۷۰ ساله ، از ناحیه گردن با ضربه چاقو تا نزدیک مرگ پیش رفت. ۹ ماه بعد ، آقای مقلد که هم اکنون بهبودی کامل یافته از وقوع دوباره چنین حملات «اسلام‌هراسی» نگران است.

دانیل هورتون ، ۳۰ ساله ، هنگام نماز صبح پنجشنبه ، از عقب به موذن مسجد حمله کرده و پس از آن دستگیر شد. مقلد به بیمارستان منتقل شد و یک زخم ۰.۶ اینچی بر روی گردن او دیده می‌شد.

وی دوباره به مسجد بازگشته اما نگران است که این آخرین حمله نباشد.

 دادستان بن مگوایر در دادگاه گفت: او نگران بیرون رفتن است و هنوز هم نمی‌داند چرا به او حمله شده است.

گفته می‌شود دادگاه این پرونده دوشنبه گذشته (۱۶ نوامبر) آغاز شد. صدور حکم برای هورتون، که از پیش به جرم خود اعتراف کرده بود شامل یک فقره صدمه بدنی شدید و داشتن شی تیز به تعویق افتاده تا تا دادگاه بتواند اطلاعات بیشتری از وضعیت روانی وی به دست بیاورد. هورتون در ادامه به دادگاه گفته بود که آرزو دارد زندانی شود.

هورتون چاقوی آشپزخانه را به مسجد آورد و اعتراف کرد که سال‌ها به طور مرتب تیغه‌ای را حمل می‌کند و می‌گوید این کار برای محافظت شخصی بوده است. وی سابقه محکومیت‌های قبلی از جمله تعرض به یک افسر ، آزار و اذیت ، تعرض مشترک که شامل فریاد زدن بر سر افسران پلیس، اهانت به آن‌ها و به همراه داشتن شی تیز بوده را سپری کرده است.

در به تعویق انداختن دادرسی ، قاضی دبورا تیلور گفت:  این یک مورد ساده نیست و من احساس می کنم که باید بیشتر مراقبت کنم و باید به وضعیت بهداشت روانی متهم بیشتر نگاه کنم.

صدور حکم تا ۱۰ دسامبر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha