جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجاب به یونیفرم پلیس یورکشایر شمالی اضافه شد

حوزه/ دو پاسبان پلیس از یک لباس محجبه برای افسران و پاسبان‌ها در یورکشایر شمالی پرده برداری کردند. پلیس یورکشایر این اقدام را «تغییر مهمی» در تنوع جمعیتی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yorkshirepost، حجاب اسلامی به یونیفرم افسران و پاسبان‌های پلیس در منطقه یورکشایر شمالی در بریتانیا اضافه شد.

دو پاسبان پلیس که حجاب را به عنوان بخشی از لباس خود طراحی کرده‌اند، در مراسمی از این لباس رونمایی کردند.

پلیس یورکشایر شمالی این اقدام را «تغییر مهمی» در تنوع جمعیتی خواند و بر نیاز وجود نمایندگان اجتماعات مختلف در این اداره تاکید کرد.

عظما امیردی، پاسبان پلیس که با همکاری ارفان رئوف، پاسبان دیگر اداره پلیس این حجاب را طرحی کرده، نخستین افسر یورکشایر شمالی است که این یونیفرم محجبه را امتحان می‌کند. 

وی گفت: این اقدام من را به عنوان یک زن مسلمان و به عنوان یک افسر پلیس کامل می‌کند.

به گفته طراحان لباس، این حجاب دو تکه است، بخشی از آن سر را می‌پوشاند و بخش دیگر گردن را پوشش می‌دهند. طراحان لباس براین باور هستند که این حجاب ایمنی کافی را برخوردار است، حتی اگر افسر با برخورد شدید مواجه شود.

 امیردی گفت: من یک مسلمان بریتانیایی هستم، می خواهم به جامعه‌ام در انگلیس خدمت کنم و عاشق شغلی هستم که به عنوان افسر پلیس انجام می‌دهم ، اما این امر نباید مانع دین من شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برای انجام کاری که دوست دارم، از منزل بیرون می‌آیم، نمی‌خواستم نیمی از خودم را در خانه بگذارم.

گفته می‌شود عظما امیردی نخستین افسر پلیس محجبه در این منطقه بوده که در سال ۲۰۱۹ وارد اداره پلیس شده است.

رئوف از طراحان این لباس آن را «بسیار غرورآمیز» خطاب کرده و گفت: در حال حاضر از ما دعوت شده است تا در یک مجمع ملی در مورد این حجاب و اینکه آیا بخشی از لباس ملی است ، صحبت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha